Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Våknet i 6 tiden i dag tidlig av svak mensmurring, tenkte ikke mye over det men så økte det på. Har jo ikke hatt menstruasjonsmerter på 7 mnd så var en merkelig følelse. Fikk og så "murring'" i ryggen og jeg klarte ikke ligge lenger. Måtte stå opp og gå litt, følte da at ungen presset alt han kunne nedover, var skikkelig ekkelt og måtte legge meg igjen. Samboer var allerede dratt på jobb som lå nå her alene med tankene. Jeg tok frem telefonen og hadde den klar for å evt ringe føden. Men jeg ventet og så det an og ved 9 tiden var smertene borte. Noen andre som har opplevd dette? Har ellers ingen plager med bekken eller noe. Er ganske sprek. Kjent masse spark og bevegelse og alt er som normalt nå. Er jo bare i uke 33 så håper ikke dette var et forvarsel til noe...
ronja irene Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 hei! jeg sitter faktisk i samme situasjon som deg. har hatt dette i 1 uke nå og holder på å bli GAL! kan jo ikke gå på smertestillende i de 5 ukene jeg har igjen. sitter å venter på telefon fra jordmor nå,for jeg skal spørre henne om dette. har vært på føden for sjekk,og de sa ar dette ikke var normalt, men så sa de ikke noe mere. skal skrive mer når jeg har snakket med jordmor. jeg gar myk og kort livmorhals,så dette er ikke så festlig nei.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Hmm.. Så du har hatt det en uke altså. Har du opphold i smertene? Har ikke kjent noe siden i dag tidlig. Kjempefint om du oppdaterer meg på hva jordmor sa.
2011ee Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Er i uke 33, og har hatt mensenmurringer i noen uker nå, har i dag også... Skal til jordmor i morgen, så jeg får høre med henne da!
ronja irene Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 da har jeg snakket med JM. hun sa at det var vanlig å få dette nå. det er mest sannsynlig modning pågang. (en form for kynnere). hun sa at når man har kommet så langt i svangerskapet så kan kynnerene bli sterkere, og da er det vanlig å få menssmerter ilag med de. noen kunne ha det 1-2 uker før fødsel, mens andre hadde det fram til terminen. var ikke noe grunn til at fødsel skulle starte tidligere pga dette. men man måtte være obs på hvis de ble enda vondere og reglemessige, da måtte man kontakte føden. det er vedlig ubehagelig, men man må tenke positivt på at ting holder på å modnes, og det kunne gjøre fødselen litt lettere sa hun. (så noe positivt er det nå) man kunne ta paracet hvis smertene ble veldig ubehagelige. håper du ble litt klokere:-)
ronja irene Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 har opphold mellom de. noen timer,minutter, variere veldig hos meg. får det ofte når jeg er i aktivitet,så jeg skal holde meg enda mer i ro. kommer både med og uten kynnere.
Mayken Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har hatt mensmurringer og nedpress siden uke 31. Er nå i uke 36. Kjenner murringen konstant, men kommer i vondere tak inn i mellom. Var hos jordmor i uke 32, og fikk da vaginal ultralyd for å sjekke om det var modning på gang, men det var det ikke. Men fikk beskjed om å ta det litt med ro da. SÅ det trenger ikke bety så mye, men greit å få sjekket det ut. Er ganske ubehagelig og slitsomt å gå rundt med.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Tusen takk for svar! Ja ble litt klokere og beroliget nå. Har jo ikke kjent mer til det så kunne jo være et engangstilfelle. Håper det roer seg litt hos deg, er ikke noe behagelig nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå