Gå til innhold

solarium?

♥Innimor & guttaboys♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg pleier å ta sol cirka 2 ganger i mnd.Hvordan er det når man er gravid? Kan jeg fortsette med det uten at det gjør noen skade? Er i uke 8.uke nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ha offret solariumet hvis jeg var deg.Ikke 100% sikker, men mener å ha hørt at man bør unngå det.

Skrevet

Da jeg leste om fosterets utvikling stod det at fra uke 8 reagerer fosteret på stimuli i form av vibrasjon eller små el-støt som de brukte ved forsøket. fra uke 10 gjemmer fosteret seg så godt det kan hvis det blir utsatt for sterkt lys. som kjent er ikke huden lystett så sollys og særlig solarium lys vil den merke godt. en venninne skulle i bryllupp hun var 16uker på vei midtvinters og ønsket og se litt sprek ut, tok solarium men turde ikke mer for ungen romsterte så i magen hennes mens det stod på og etterpå. så personlig har jeg sluttet å ta solarium (er 8+5), selv om jeg blir seende ut som en blek fisk. forøvrig selvbruningskremer er heller ikke å anbefale da det er alt for mange kjemikalier i dem som nok ikke er bra for fostertet. best å være på den sikre siden.

klem

Skrevet

Legen min sa at det er ikke noe problem, men man skal ikke overdrive og ikke ligge til det blir ubehagelig.

Det er ikke mer farlig enn om du ikke var gravid.

Jeg tar solarium og har gjort det alle sv.sk.

Skrevet

takk for svar! Fant også noen artikler om solarium inne på Ekspertsvar.

Hvis en ikke overdriver er det ikke noe problem.15 min går helt fint, da rekker du ikke å bli overopphetet, for det må en passe seg for.

Og etter 6 mnd bør en legge en liten pute eller noe under ryggen på den ene siden slik at en blir liggene litt på siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...