Gå til innhold

hvordan blir det med penger...?

Gulan, gullet og gullklumpen

Anbefalte innlegg

Jeg går nå siste året på sykepleie, og har termin 16.juni. Vil jeg da kunne få noe støtte fra lånekassen? Satser på å bli ferdig med begge praksisene og hovedoppgaven, men lurer på om jeg vil tjene mer på å utsette hovedoppgaven til neste år-altså ikke fullføre i år.

Det beste vil jo være å bli ferdig med utdannelsen OG få masse penger fra lånekassen, men går det an?

Fortsetter under...

hei!

har d akkurat som deg går siste året på sykepleien å håper å klare praksiseneå eksamenen,har termin 8juni. synes d e rart at jeg må søke et studie bare for å stå reg som student får å motta pengene..jeg som deg vil også fullføre utdannelsen i stede for å gå et år ekstra..

• 2 uker senere...

Har det på akkurat samm måten.. Bare at jeg har eksamen fra april til mai.. Å termin i april... Har såååå lyst å bare bli ferdi med det!

Men stemmer det virkelig at man kan være student, søke om perm, få penger, men at man slipper å fullføre, men får pengene allikevel???

• 4 uker senere...

Annonse

Det lurer jeg også på..?

Planlegger å bli gravid, men er ferdig med studiet til sommeren...har dermed ikke opparbeidet noen rett til permisjonspenger i jobbsammenheng, og får kun engangsstønad. Er egentlig ikke interessert i å ta mer utdanning, men trenger jo virkelig pengene hvis lånekassa kan hjelpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...