Gå til innhold

Kan EL slim komme FØR positiv EL test?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk for alle svarene. Hvis det er EL slim jeg har hatt så fikk jeg det idag morges, men tror jeg har hatt det før også og da har det vart et par dager tror jeg (har egentlig aldri fulgt med på der...)!

Heisann...

Jeg har faktisk oppdaget el-slimet kun en gang...og da kom det lenge etter el.løsning....faktisk rett før mens. Men jeg har to barn fra før så el har jeg nå hatt men aldri oppdaget el slimet....Jeg tror man blir kanskje litt "rar" av og sammenligne seg hele tiden med andre, så det har jeg sluttet med. Men det er jo godt å høre hvordan andre opplever ting....

Vi er alle så forskjellige og mye blir ulikt fra person til person....men jeg har nå i allefall el i følge el testen men ingen el-slim...

Lykke til.... ;-)

Dette står i hvertfall litt om Eggløsning fra pernille ifo siden:

I hvilken rekkefølge kommer sekretene gjennom syklusen?

Alle sykluser starter med mensen. Mange har noen dager med spotting før mensen er helt ferdig. Så kommer ofte noen dager hvor man ikke har noe utflod i det hele tatt. Som regel blir utfloden gradvis våtere; en dag eller flere med klebrig etterfulgt at en eller flere dager med lotion etterfulgt av en eller flere dager med melk som til slutt ender med en eller flere dager med eggløsningsslim. Etter eggløsningen tørker sekretene fort inn igjen; mange går rett fra eggløsningsslim til lotion eller klebrig før man tørker helt inn. De fleste er da tørre fram til ca en uke etter eggløsningen, da får mange ofte litt våtere utflod igjen pga. at østrogennivået i kroppen får et oppsving. Deretter blir de fleste tørre igjen fram til mensen starter. Noen får lotion og/eller melkeaktig utflod også dagen(e) rett før mensen starter, det kommer som regel av at livmorslimhinnen har begynt å bryte sammen og lekker ut fuktighet.

Selvfølgelig er det individuelle forskjeller her som i alt annet i livet. Noen har aldri eggløsningsslim, andre er aldri helt tørre. Det meste er normalt, og følger man med gjennom noen sykluser så ser man ofte et eget mønster selv om man ikke følger tommelfingerregelen.

Tommelfingerregelen er altså:

Mensen > spotting > tørr > klebrig > lotion > melk > eggløsningsslim > lotion/klebrig > tørr > (lotion/melk >) mensen.

Og som flere sier: Vi alle er forskjellige.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...