Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg er ganske sikker på at jeg har den største magen ever av alle her inne, er i uke 30, men alle som ser meg tror jeg er i 9.mnd. eller at jeg skal ha trillinger. Mage målet et på (hold dere fast) 120 cm å den ser å føles ut som den skal sprekke når som helst. Navlen er strekt ut som et høytrykk av lyn nedslag, har fått strekk merker men magen bare fortsetter å vokse med stor hastighet. Er så vidt jeg rekker fram til tastaturet nå, så jeg får vel avslutte her. Kan det tenkes at jeg kommer til å føde snart å at termin er helt feil? Noen som har fått tidligere termin enn først antatt?
*Vi blir 5* Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 hei! Var jo voldsomt stor magen din var..jeg har ikke så himla peiling..men kan jo være du har veldig mye fostervann eller noe? Du vet kanskje best selv om termin er feil, jeg tror min er feil,men ikke så mye annet å gjøre enn å vente =)
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Folk har sagt at jeg er enorm i mange måneder, men legen sa at magen er stor pga mye fostervann. Min mor hadde det samme så det er nok arvelig. Alle trodde hun ventet en gutt på 4,5 kg og så kom jeg ut og var 3300 gram.. Vi er så forskjellige og kan ikke sammenligne hverandres mager egentlig. De har målt str på min baby og det blir ikke helt nøyaktig, men den er litt over gjennomsnittet. De følger jo med deg på kontroll og måler magen. Er det grunn til bekymring, så får du nok beskjed. Lykke til!
pingu-72 Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Gikk for å måle nå, men fant selvfølgelig ikke noe målebånd... Tror jeg er ca 114 rundt, er i uke 32. Har også fått en del sånne kommentarer, som "nå er det vel ikke lenge igjen..." og "SIKKER på at det ikke er tvillinger???". Men jeg syns variasjonene er veldig store, syns å huske at inne på desemberklubben varierte magemålene fra 98 til 120 cm i siste magemåltråd. Husk også at magen vokser veldig i rykk og napp:-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 På UL fikk jeg høre at det aldri blir satt ny termin etter første ordinære ultralyd, fosteret vokser da veldig inviduelt og du kan ikke si noe om når du kommer til å føde ut i fra størrelsen på magen.
mrs1984 Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 hei,kjenner nmeg igjen på deg, da jeg var i 6-8 mnd kom stadig folk og lurte på om jeg ik snaart skulle føde, og flere var sikre på at jeg skulle ha 2 gutter...gikk gravid med 2 venninner med termin 2 mnd før meg, folk trudde vi alle 3 hadde termin samtidig;) Men etter det har liksom dette roet seg og jeg har en mer normal mage størrelse nå! og i dag er termin så den stemmer nok!
Hanne og jentungen Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Vel og merke er jeg 32 uker på vei, men magemålet mitt er 121. Jeg ser også ut som om jeg venter tvilliner eller er sprekkferdig. Jeg vet at det bare er en unge der, men jeg vet også at terminen er noenlunde riktog, +/- noen dager selvsagt:) Er kort, har svai i ryggen, utoverliggende livmor og morkaka utpå. Dette er alla faktorer som kan forklare den gigantiske magen. Har forresten helt normale SF-mål.
mooki Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Vil bare si at det nytter å prøve altså å få forandret terminen , jeg har nå vært på ul ved sykehuset og argumenterte for at ul termin som ble fastsatt i uke 17 er feil og jammen ble vi enige så vi går etter mens termin som er 14 dager tidligere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå