Mavil Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Hvor får man kjøpt små gode votter som de også klarer å bevege fingrene i, og som er vann og vindtette men ikke for tykke??? Har hørt noe om votter fra reima men hvor får man kjøpt det? Snuppa er ett år.
Gjest Mamsidaisy Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Reima sine votter er kjempegode. Finnes både "høst" og "vinter" variant. Kjøpt dem på Babyshop. Eneste ulempen er at "alle" i barnehagen har dem, så det er litt av en sorteringsjobb når jeg skal finne våre votter i tørkeskapet i barnehagen...
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Hei Jeg er helt hekta på yttertøy til barn. Har selv en sønn på nå 2 år. Jeg har prøvd flere typer, men synes ( sønnen min går i en friluftsbarnehage) Hestra Kids wool mit med ullfor er den beste i snø og kaldt vær, men den er bare vannavstøtende ikke helt vanntett. Sønnen min har ikke blitt våt i denne når det er kaldt og snø,men om han skulle bli våt så varmer ulla forsatt.Super beveglighet. Hestra Gore Tex Kid`s er en god vott på lik linje med Hestra kids wool, men pga der ikke er ull inn i så er den ikke så varm, men vanntett. Super beveglighet. Hestra Baby Zip Primaloft er varm og god for de minste og enkel å få på pga glidelås som går frem om tommelen. Regnvotten til reima er kjempegod i vått vær med plussgrader., Vintervotten til Reima synes jeg er for dårlig passform på, så en mister litt beveglighet, så den har ikke blitt mye brukt i huset vårt. Troll vintervott med ullfor, er varm og god, men passformen var dårlig for min sønn, litt trang å få på. God beveglighet. Dette er votten som jeg har prøvt og jeg mener at Hestra vottene er vinnere ......, men en god hjemmestikka ullvott kan ofte være det like god og billigere om du ha noen som strikker. Ulla varmer selv om votten blir våt. NB jeg er tilhenger av ull ! Lykke til !
Duracella Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 "Det blir jo tre ting på en gang, DET går jo ikke.." Husker den kinder-egg reklamen? Det beste jeg har sett hittil, er hjemmestrikkede votter i ganske tykk ull. Jo de blir våte, men likevel varme og den lille hånda til ettåringen kan fremdeles gripe i det den vil. De er suverene nå som det er vått og ikke kuldegrader enda. Hva man skal gjøre senere aner jeg ikke....
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 http://www.bansull.no/shopelement.asp?aid=10478&pid=12465 Disse kjøpte vi nettopp. Tommelen sitter litt spesielt plassert slik at gripetaket blir bra! Vårt barn godtar å ha på seg denne votten i motsetning til alle de andre vi har hatt. Tynn også slik at den kan brukes under andre votter hvis det blir skikkelig kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå