Gå til innhold

Overtidskontroll - hva gjør de da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det vanligvis fra man er hos legen i uke 41 til man får overtidskontroll på sykehuset?

Og hva gjør de på sykehuset da egentlig?

Begynner å frykte at jeg må bli gående en stund...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på overtidskontroll bare noen få dager etter termin. Der ble jeg strippet/ tøyet begge gangene og siste gangen måtte jeg i tillegg ta sparketest. Vet ikke hva som er normal praksis.

Skrevet

Ok. Skal til sykehuset i Drammen jeg da. Legen min kjenner ikke til det sykehuset, men jeg skal mase litt når jeg kommer til legen. Det var hun som sa at hun ikke kom til å se meg igjen før 6-ukers kontrollen.. Dårlig gjort å gi falske forhåpninger!...

Kan jo skje mye på 24 timer da, så det er jo håp ennå..

Skrevet

Jeg fødte på sykehuset i Drammen sist (og skal gjøre det nå også....) og var da veldig redd for å måtte gå LENGE over termin. Jordmor sa da at det var vanlig med overtidskontroll 14 dager over termin og om man ikke var moden ble man satt igang 14+2 over termin. De sjekker altså om du er moden og er du det setter de igang da (drypp), ellers får du modningspille og blir satt igang et par dager etterpå.

Men heldigv is startet fødselen min av seg selv 3 dager over ul-termin. :)

Lykke til!

Skrevet

Tror det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Jeg var hos lege på torsdag, og da bestilte han time for overtidsvurdering. Den har jeg vært på i dag - 10 dager etter termin.

Barnet ble først undersøkt med ul. Størrelse, hvor mye det hadde vokst siden sist og mengde fostervann m.m. Deretter sjekket legen modningen på livmorhalsen. Han strippet den / tøyde den. Deretter tok de rie- og sparketest.

Jeg må nok leve i spenning litt til, men på torsdag er det definitivt over. Da tar de vannet!

Skrevet

Takk for svar. Har litt høy terskel for å ringe føden, mye greiere å spørre her hva som er vanlig..

Men skal visst ikke til legen før på onsdag. Blir vel kontroll på sykehuset neste uke en gang da. Kommer til å bli en laaaang uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...