Gå til innhold

Nå nærmer det seg...

Anbefalte innlegg

I dag er jeg i uke 12! Jeg er vel en av de første her siden jeg har termin 1. mai, men noen fler er vi vel!?! En uke igjen før man kan håpe at de verste symptomene gir seg og man kan slappe av litt mer med tanke på sa/ma... HURRA!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6613524-n%C3%A5-n%C3%A6rmer-det-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Skal prøve å forklare litt nærmere!

Det er ikke alle terminkalkulatorer som tar hensyn til forskjellig sykluslengde. Standard er 28-dagers syklus, men jeg f.eks har 25 dagers syklus. Dermed finner unnfangelsen sted 3 dager tidligere, og termindatoen blir flyttet tilsvarende.

Ja, her inne er man i uke 12 når man er 11 uker på vei, dvs jeg er 11+1 i dag. Men når legen snakker, snakker han om uke 11... Så det er bare å holde tunga rett i munnen!

Jeg har termin 1. mai (i følge legen), 30 april hvis man tar hensyn til sykluslengde (men det gjør ikke legen). I følge babyverden har jeg termin 2. mai... Ikke helt enige alle sammen! Prøvde en annen terminkalkulator og den mente jeg hadde termin 5. mai! :)

blir helt forvirret av alle disse beregningene. Har hele tiden trodd jeg har rett med hensyn til uke, og dette samsvarer med det legen og jordmor sier, men ingen av de spurte om syklusen. ikke helt enkelt å vite den da jeg bare hadde to mens etter p.p ble kasta og de var helt forskj. lengde på.

Har iallefall beregnet termin 6.mai og trodde å være i uke 10.

Har jeg feil? Gleder oss så veldig til uke 12- 13 da vi kan begynne å fortelle folk :-))

Jeg har termin 5 mai, og er idag 11+0. Dette er utifra den kalenderen jeg fikk når jeg meldte meg inn i gullsmokken. Legen min regner på samme måte også. Vi har fortalt det til de fleste vi nå, men gleder meg til å annonsere på msn i netse uke :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...