Gå til innhold

samsoving.. 4 uker gammel;)

Anbefalte innlegg

jenta vår har fra dag 1 nekta å sove i vugga si om natta... har prøvd og prøvd, men ender som oftest med at jeg sovner når hun ligger og ammer, og da sovner hun også.. nå er hun 4 uker..

når bør vi begynne å bli enda strengere med dette? kan jo ikke la henne ligge å hylgråte så lenge nå som hun er så lita...

noen med råd/erfaringer?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6613470-samsoving-4-uker-gammel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jenta mi var nyfødt, og jeg lå på barselavdelingen, sov jeg med henne oppå meg. Da sa de at dette var den tryggeste måten for henne å sove på - faktisk så trygg at da kunne hun sove på magen uten at det var farlig. Jeg sover fortsatt sammen med henne, og nå er hun over 1 år. Det er kjempekoselig, og hun har bare positive assosiasjoner til å legge seg og sove, siden hun aldri må sovne alene. Dermed er det veldig lett å legge henne om kvelden.

Jeg synes du skal sove sammen med jenta di så lenge du selv synes det er koselig og praktisk. Mange forskere anbefaler å samsoving fordi det gjør barna så trygge og gjør at de slipper å gråte seg i søvn. Det er jo også samsoving som er det vanligste i verden - sikkert ikke uten grunn.

Dette er det veldig mange som opplever. Vi har det også sånn med vår sønn på tre måneder. Men det er lettere nå å legge han over i egen seng etter at han har sovnet.

Tror babyen har behov for mye nærhet og trygghet, sikkert bare positivt for den å samsove. Pass bare på at babyen har egen dyne slik at det ikke er for varmt. Kos deg og ta det gradvis med avvenning. Viktig at du får sove og hvis samsoving er det beste for dere er det helt fint.

Flott å høre :o)

Jeg sover kjempegodt med snuppa atmed, og hun har eget teppe... Er så deilig med amminga også, slipper å røre meg og blir dermed ikke så våken heller;)

De første dagene stressa jeg veldig med at hun ikke skulle legge seg til en vane å sove sammen med oss... og da sov jeg omtrent ingenting hele natta... hadde henne først på armen der hun sovna, også gikk det 15min etter hun var lagt i vugga - hylskriking... samme greia om igjen:)

Skal prøve gradvis og venne henne til å sove alene, men er for tidlig nå synes jeg..... ofte sover hun første økt i vugga si forresten (23-02:30)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...