Gå til innhold

Er uke 7 det samme som 7.uke?...


Maigutt07 + maijente10

Anbefalte innlegg

Ser det blir brukt her inne. Trodde uke 6 ble kalt for 7.uke jeg, og ikke at uke 7 også var 7.uke....

Og at 6+0 er uke 6 men 7.uke....

Er nå enda mer forvirra enn noen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Du har rett. Hvis du er i uke 6, så går du inn i din 7. uke. Tror forvirringen kommer fra at man bruker forskjellige begreper på de forskjellige sidene (BIM og babyverden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 er sjuande veka men du er 6 veker gravid. Ein reknar altså den veka ein går inn i som VEKA (altså når ein er fek.s. 5+3 så er man tre dagar inn i veke seks) men ein er kome 5 veker inn i graviditeten, og er i femte veke.

 

Det er jo kjempevanskeleg å forklare, ein må liksom berre tenkje litt på det og så plutseleg forstår ein det... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde.

Men da er jo de uke-trådene som er lagt ut her inne feil da, for i f.eks. uke 6-tråden skriver de åssen symptomer de har når de er i uke 5 (f.eks. 5+3.).....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med de to andre og vil påstå at det er akkurat det samme så lenge man ikke presiserer. Både å si uke 7 og 7.uke indikerer den uken du holder på med, men ikke har fullført enda, i dette tilfellet dagene 6+1 - 6+6. Sier du at du er 7 uker på vei derimot så tolker jeg det som at du er omtrent akkurat 7 fullgåtte uker (7+0).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...