Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Noen dager er han helt desperat etter å få noe å tygge på, og de to siste dagene har han vært veldig sutrete. I dag gråter han, og får ikke sove, kanikke forstå noe annet enn at det er tenner omplager han. Han er 5 mnd, og han sikler som bare juling pluss at han kan være rød på kinnene av og til. Vi smører på med Dentinox, men det virker ikke som om det hjelper, men det smaker godt da Kanskje jeg smører på for lite, hvordan gjør dere det? Jeg tar litt på fingeren og drar fingeren over gommene noen ganger. Finns det noe annet enn Dentinox somskal hjelpe mot kløe i gommene?
Skrållan Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Dentinox hjalp ikke på gutten vår, han var helt fra seg den natten første (og hittil eneste) tannen brøt gjennom, til slutt ga vi en Paracet stikkpille, da sloknet han tvert etter 20 minutter. Prøv å gi en pille en stund før han skal sove?
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Kan ikke hjelpe deg desverre, men du er ikke alene! Gutten min er 5mnd og har sutret i 3 dager. Han vil ikke legge seg på dagen, og det er så lite hyggelig når han må skrike seg i søvn. Han sikler også mye og gnager desperat på det han kommer over. Han elsker å tygge på papir. I natt hadde han veldig urolig nattesøvn, og det ligner ikke ham. Jeg har ikke prøvd Dentinox. Prøvde dette da storesøstra var baby, uten at jeg merket noen effekt. Nei, vi får håpe disse to tennene nede kommer snart, slik at vi får tilbake de blide guttene våre )
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Uff ja, det er helt pyton! Han har ikke grått seg i søvn siden vi startet å legge han våken i senga, så jeg syns det er så vondt å høre på... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er inne med han nesten hele tiden og da tar han fingeren min inn i munnen sin med en gang... Håper de kommer raskt ut ja, dette er ikke gøy...
Christel&Noah Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Lillegutt her har måtte få stikkpille to netter på rad nå for å få sove. På dagen har han fått gnage litt på et par babykjeks for å hjelpe mot kløen, og så foreslo tanta mi å gi han en halv agurk å gnage på. Den både kjøler og lindrer, og lillegutt var storfornøyd der han satt å gnagde på agurken:) Nå håper jeg bare tennene snart er igjennom så han sove ordentlig!
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Hvor gammel var han da? Jr er 5 mnd, kan han få agurk da?
Christel&Noah Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Min er 7mnd. men de gnager jo på alt mulig annet, så en agurk er vel ikke noe verre. Han har ikke klart å gange noe biter av den siden han enda er tannløs:)
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Nei, tenkte bare at han fikk biter i munnen jeg, men det er vel vanskelig uten tenner ja. Skal prøve. Er veldig takknemlig for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå