LilleAsk Skrevet 9. oktober 2006 #1 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nå er jeg ganske så lei og sliten av tette melkeganger. For andre gang på under en uke, samme bryst og samme sted har jeg fått tette melkeganger. Det gjør mer og mer vondt for hver gang. Poden er såvidt over 2 måneder gammel og de siste 4-5 ukene har jeg vært plaget ( i tillegg til såre brystvorter og vondt i puppene). Hver gang det tetter seg til, blir brystvortene såre pga at vi jobber for å bli kvitt det. Jeg tar også Lecitin daglig og tar mer hver gang det tetter seg til. Med dette forsvinner kosen med ammingen og det blir et ork og jeg gruer meg. Leste på ammehjelpens sider at dette var vanlig tidlig i ammingen, så er det håp om at dette gir seg snart? Det skal tillegges at jeg ikke greier å bruke brystpumpe, da det eneste jeg oppnår er enda sårere brystvorter. Noen som har noen gode råd?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6613244-tette-melkeganger-for-nte-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 9. oktober 2006 #2 Del Skrevet 9. oktober 2006 Noen kvinner har mer krokete melkeganger enn andre, og kan få disse problemene i begynnelsen. Hvor i brystet kommer klumpene? For meg så kom de antakelig pga et for hardt c-grep, siden barnet hadde en vanskelig tillegging og det var kjempevondt for meg. Varierer du ammeposisjonene (tvillinghold er ofte bra!) og stryker brystet mot brystknoppen når det ikke renner så veldig lenger så blir det kanskje bedre? For dem som plages med treg utdriving hjelper det med synticinon nesespray. Og av lecitinen kan du ta opp til fire 1200mg per dag, og du skal bare trappe ned en per dag i uka når det er blitt bra. Så altså er det veldig ille Uke 1: 4 kapsler (blir bra), uke 2:3 kapsler, u3:2, u4:1 og fortsette med en til du føler at alt går helt på skinner. OK? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6613244-tette-melkeganger-for-nte-gang/#findComment-6613626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Dilla Skrevet 10. oktober 2006 #3 Del Skrevet 10. oktober 2006 Litt sent å svare, men har vært på reise og så innlegget ditt.. jeg er også mye plaget med tette melkeganger. Først har jeg hatt 3 brystbetennelser før babyen var 8 uker, og etter det har jeg unngått betennelse, men fått tette melkeganger 3 ganger. Babyen er nå 13 uker. Jeg bruker nesesprayen som Expat anbefalte deg og tar lecitin. Tror det er lecitin som gjør at jeg har klart å unngå ny betennelse. Problemet mitt nå derimot er at jeg har blitt forkjølet og veldig tett i nesa.. det igjen gjør at nesesprayen ikke funker og dermed har jeg fått litt tette melkeganger igjene på begge brystene denne gangen. Jeg håper nesa mi blir motagelig for spraying igjen før dette blir for ille. Foreløpig tar jeg varme dusjer så ofte jeg kan og legger babyen med haka mot de vonde stedene. Jeg har tatt ultralyd av brystene mine en gang og der fant jeg ut at melkegangene mine er veldig smale og kronglete og dette gjør at jeg fort får tette melkeganger.. kanskje er det samme problem hos deg.. Har ikke noen råd utenom de vanlige som du finner nevnt mange ganger på disse sidene, dessverre.. men føler med deg og ønsker deg lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6613244-tette-melkeganger-for-nte-gang/#findComment-6634605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #4 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ja eg er jo mest plaga no når guten er så stor.Men du,tok fastlegen din ul av brystene?Min lege seier at det er nok arrvev etter bb. Eg ser mjelkegangene som kroker seg når de er tette.Kvar morgon omtrent...Får de ofte opp med handmjelking.Litt rart.De viser som tråder opp mot brystvorta.Mange av mine mjelkeganger går skikkelig i sikk sakk på det brune området.Men er det nokon som har formeining om kvifor plagene kom mest etter han fylte ett år?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6613244-tette-melkeganger-for-nte-gang/#findComment-6634720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå