Kjerringhelvetet <3 Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg ser det har vært en del innlegg om kolikk her i dag og jeg synes det kan se ut som om kolikkbarn sover generelt lite om dagen. Kan dette stemme? Vår lille snuppe på 7 uker sover nesten aldri om dagen. Hun kan sovne mens jeg raper henne etter at hun har spist, da sover hun på skuldra i et kvarters tid før hun enten våkner av seg selv eller jeg forsøker å legge henne. Ellers sover hun kun de dagene vi har vært hos kiropraktoren. Virker som hun får god sirkulasjon og blir litt døsig av behandlingene. Hun sover stort sett om natta, med 3-4 måltider som avbrudd. Hvordan er søvnmønsteret på deres kolikkbarn?
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Daniel sov veldig dårlig på dagtid. Noen ganger bare 20 min. Han hadde de værste skriketoktene på kvelden. Sovet hele natten siden han var 3 uker,uten nattmat. Han har i tilleg hatt kiss-kidd som også er noe av årsaken til dårlig med soving på dagen. Nå er han 8 mnd og sover ganske bra=)
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Jenten vår sov aldri på dagen, kun noen dypper når vi holdt henne. Vi var til kiropraktor og da sov hun 6 timer istedet for 3 om natten (i strekk) Har alltid vårt flink om natten. Nå er hun blitt 3 mnd og sover ofte 8-9 timer i strekk på natten, 2-3 ganger på dag. Alt fra 20 min til 2 timer.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Min gråt hele dagen etter første måltid ved ti tiden på morgen. Grein til mellom ti - ett på kvelden, og var urolig, kunne ikke ligge alene, og sov bare litt på armen min. Sov hele natten med ett måltid - var vel utslitt.
Livmor Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Vårt kolikkbarn sov også svært lite på dagen. Han skrek fra rundt 6 om morgenen til mellom 10 og 11. Da var han som regel ganske rolig fram til ca kl 15, men sov ikke særlig mye da heller. Det lille han sov var svært urolig, og sjelden mer enn 20-30 minutter. Han skrek til alt mellom 21 og 24 om kvelden, men da sov han ganske godt om natta. Fram til ny tørn kl 6 igjen. MEN, da kolikken plutselig forsvant ble det en annen verden! Måtte så klart jobbe litt for å få inn et passe søvnmønster (gjøre ting jeg visste han sovnet av), men det tok ikke lang tid før han sov i flere timer på dagtid:)
Blackstar Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Tulla vår sov hele natten, men lite på dagen (bare superkorte lurer). Etter 3 behandlinger hos kiropraktor var hun helt kvitt kolikken. Nå sover hun godt om dagen og hele natten gjennom. Hun blir snart 3 måneder.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 ikke tilfelle her, sover hele dagen, ikke om natten/kvelden
akt80 & Sara Emilie Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 er ingen mønster her, hun snur døgnet lett som bare det, noen ganger har hun sovet 8 timer om natten, andre ganger våken hele natten og sovet lenge på morgen.. tror nesten hun har vært gjennom alle "døgnrytmer"
lifa og Eline Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Her grein snuppa fra 10-11 på formiddagen og til 22-23 på kvelden. Sov veldig lite på dagtid. Fikk mat med 45-60 min.mellomrom, sovnet ved brystet og vknet hvis jeg la henne fra meg. Begynnte å hyle 20-30 min.etter mat. Varte til hun var 5 uker da var vi ferdig med den 3. behandlingen hos kiropraktoren og da gråt hun bare ca40-60 min. på kvelden en kort stund. Men sov førtsatt ikke noe særlig om dagen. Nå er hun 8 mnd. og fortsatt soves det lite på dagtid. Men har hele tiden sovet godt på natten. Både med og uten oppvåkning for mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå