Larviksjenta. nr4? Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 har det da vært noe? i tilfelle hva?! hadde 1+protein i dag. også står det 2+ lenco eller leuco eller noe i den duren! noen som vet hva det betyr?! ellers var alt fint, magen hadde vokst 2cm på 14dager og er nå 31cm, er 31+5 på vei. hjerteslaga var 146slag i minuttet. Var hos en sånn gyn. for 14 dager siden, og da sa han babyen veide 2,1kg allerede, så har hatt litt noia for en kjempe baby, men jordmor sa i dag, at da kunen jeg regne med å få en baby på ca 3700/3800 og det er jo ikke så ille.. jentungen var 3720 og synes ikke hu var så stor.. jupp jupp, det var min oppdatering. fint om noen kan svarepå det første jeg skrev. klem
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Hei Det kan være at urinen var litt forurenset(utflod), hvis du ikke hadde vasket deg før du tok prøven. Da kan det gi spor av protein. Det sa jordmor til meg værtfall. Leuco er leucocytter og er det samme som hvite blodceller.
Larviksjenta. nr4? Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2006 tusen takk for svar.. dusjet før jeg dro, men er jo plaga med en del utflod også.. hva gjør de hvite blodcellene for noe nytte/unytte da?! jeg spør og graver vettu. hehe
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Hei igjen Hvite leuk. kan være tegn på en liten infeksjon (urinveis-), så husk å drikk godt og gjerne noe surt som eplejus eller noe.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Hei! Jeg hadde proteiner i urinen gjennom hele mitt ofrrige svangerskap.Og prøven ble sendt til dyrking flere ganger. Men,det var aldri noe galt. Har også hatt proteiner i urinen denne gangen,men legen sier at det sannsynligvis er utflod som forurenser urinen,og at det er helt vanlig for meg:-)
EGFO Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Hei hei! Jeg har også proteiner, leucocytter og blod i urinen. Jeg har imidlertid en kronisk nyresykdom som mest sannsynig har noe å si her. Legen er ihvertfall veldig obs og sender alltid urinen til dyrking. Hver gang har den vist at jeg har urinveisinfeksjon(derav leucocytter). Jeg skal også til ekstra ultralyd for å sjekke at babyen har det bra.. Proteiner kan jo komme av utflod har jeg hørt, men kan også tyde på at nyrene ikke fungerer optimalt og lekker ut proteiner i urinen. Uansett skal man være obs på kombinasjonen proteiner i urinen og høyt blodtrykk (mulig svangerskapsforgiftning) men jeg regner med legen din har sjekket det. Ikke kjekt med sånne ting når man går gravid, man vil jo bare at alle prøver skal være normale. Men når jeg leser på de ulike sidene på internett og hører at flere har proteiner i urinen, blir jeg litt betrygget.Det ser jo tross alt ut som om dette kan være mer normalt enn hva jeg trodde, ihvertfall. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå