Gå til innhold

trenger sårt svar på spm om økedøgn

Anbefalte innlegg

datteren min på åtte uker har spist tre ganger på 1,5 time.

og i natt var hun oppe unormalt mange ganger og var urolig og virket sulten. men hun brukte så lang tid på og sovne igjen etterpå...

men hva om det er noe annet og så gjør jeg kanskje vondt værre?

uff, blir gal av og ikke skjønne hva det kan være!

leste et innlegg for et par dager siden om en baby på 3,5 mnd som var sutrete og hadde slimete avføring, og da kom de fram til at det kunne være tenner. jeg synes at datteren min sin avføring har virket litt slimete de siste dagene,men det er jo altfor tidlig med tenner på henne?! innbiller meg at jeg ser antydninger til tre hvite merker nede i munnen,men nei, det kan da ikke være tenner!

Fortsetter under...

Joda, selv om normalvidden er 3-12mnd på første tann, så var pappa'n min født med en tann! Så det hender nok det! Hos min lille som fikk tenner da hun var 9mnd så var det ikke antydninger til hvitt eller klumper nederst i munnen i begynnelsen, det var godt rosa. Men du gjør helt riktig i hvordan du håndterer det nå, og så er det jo også bra for produksjonen din! Ta det som et ledd i underholdningen og så blir det fort klart hva som foregår. Det er forresten sjelden at tenner i undermunnen er et problem ved amming, siden tungen er over dem ved godt sugetak (mange må være nøye med sugetaket, da!)

Annonse

Går dette i arv? Dvs om en eller begge foreldre fikk tenner tidlig, så vil også barna ha større sjanse for å få det? Og er grønt og slim ensbetydende med at de holder på å få tenner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...