Gå til innhold

Hadde egentlig tenkt å gi opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hele ammestyret på grunn av alle plagene jeg har. Har hatt brystbetennelse, soppinfeksjon og mye plaget med vasospasmer. Det som gjenstår å få bort nå er soppen -det klør intenst hele tiden, men smertene er heldigvis borte. Så nå lurer jeg på om jeg skal ta opp ammingen igjen. Har pumpet meg jevnlig siden jeg kom fra sykehuset, men får ikke mer enn max 200 ml ut per døgn. Begynte å drikke salviete for noen dager siden for å redusere melkeproduksjonen, men det har ikke hjulpet (heldigvis hvis jeg nå ombestemmer meg:-)

Spørsmålet mitt er: Vil det være mulig å få opp melkeproduksjonen igjen? Og hvordan? Pumping annenhver time har jeg gjort en stund uten resultat -bruker Avent ISIS IQ elektrisk pumpe.

Og er det lurt av meg å fortsette å pumpe meg så lenge gutten min har trøske? Vil helst slippe å ha denne soppen i så mye lenger tid fremover. Har lurt på om jeg skal be om Diflucan på 6-ukers kontrollen -vil den ta soppen mer effektivt enn krem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde egentlig fått leid deg en elektrisk dobbeltpumpe for for å holde prod oppe. Og brukt syntocinon nesespray fra legen. Er der mulig at du har sopp flere plasser på kroppen enn i puppen, eller har du veldig talent for det vanligvis? Da er nok Diflucan lurt. Husk at alt undertøy skal på minst 60°, og strykes hvis ikke det er mulig. Og barnet må behandles ja. Spis biola og ha det også på puppen. Det at det nå klør og ikke gjør så vondt er jo altså at det er på tilbakegang (kløe er mild smerte).

Skrevet

Jeg har veldig talent for soppinfeksjoner ja -dessverre...og har fått i underlivet nå også. Sammenheng med bryst? Får sette i gang med å vaske og stryke klær og sengetøy i dag, for der har jeg ikke gjort nok tror jeg. Jeg gir mykostatin til gutten min, men ser ikke noe bedring etter to uker. Lurer på hvor lenge det er vanlig å behandle trøske? Har ikke ammet ham mens han har blitt behandlet, så det kan umulig være at vi smitter hverandre.

Skrevet

Vil bare dele mitt supertips mot sopp: Melkesyrebakterier!

Ser at biola er anbefalt, og det har jo en del av det. For meg har Molkosan blitt redningen. Er noe flytende som fås på helsekost. Smaker fjøs, men funker som bare det.

Jeg hadde generell soppinfeksjon (hadde også mye soppinfeksjoner før jeg ble gravid). Greide til en viss grad å holde det i sjakk med å unngå sukker og slikt sammen med kun bomull inn mot kroppen og koking av dette. Har fortsatt med dette, men Molkosan i topp dose i noen uker (tre ts pr dag) og nå vedlikehold med en ts pr dag har holdt soppen helt unna. Kan til og med spise litt søtt i helgene uten å ha kløe igjen på mandagen.

Men var litt sløv her for noen uker siden med å ta den, og da blusset soppen opp igjen. Så den er der og lurer, men holdes altså i sjakk av ekstra melkesyrebakterier. Finnes også melkesyrebakteriekapsler/tabletter, men disse er relativt mye dyrere enn Molkosan.

Skrevet

Lykke til med å komme i gang igjen med ammingen forresten!

Skrevet

Flott innlegg fra Vertigo, i tillegg: En mykostatin kur kan ta seks (6) uker før du er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...