Gå til innhold

UL-termin vs menstermin...

Anbefalte innlegg

...hvilken stoler dere mest på?

Jeg regnet ut terminen min til å være 26. februar, men på ultralyd syntes legen at babyen var litt liten, og sa terminen er 10. mars.

Hva skal jeg si nå, har jeg termin i feb. eller mars?

Har en sønn fra før, og stoler ikke på sånne datoer...men det har litt å si for hvilken terminklubb jeg skal melde meg inn i. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6612298-ul-termin-vs-menstermin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på menstermin sist, men UL terminen min var bare noen dager i forskjell. Denne gangen er det nesten 2 uker mellom mens og UL termin, men jeg satser på at gullet kommer til menstermin:-)

Neida, seriøst, disse småtassene kommer når de føler for det selv så hvorfor ikke ha en for i begge klubbene? Bare si at det er forskjell mellom termindatoene dine:-)

Med sønnen min fødte jeg på egen termin, mens UL terminen var 165 dager senere. Men jordmor mente han kom på termin, han var akkurat perfekt ;)

Nå er jeg også veldig sikker på min egen termin, pga syklus, sex osv...

men denne gangen er UL terminen bare 6 dager senere....

Annonse

Hei.

Både jordmor og lege/sykehus vil kun forholde seg til UL termin og det vil si at dersom du går feks to uker over den før du føder så vil du ha hatt et svangerskap, ifølge din egen termin, på vel 11 svangerskapsmnd. Det kan nok føles litt i lengste laget for de fleste og kan kanskje bli både deprimerende og motløst, så jeg tror jeg ville ha forholdt meg til UL termin sånn at du ikke blir så frustrert dersom svangerskapet går litt over tiden...Bare et lite råd (jeg gikk selv 8 dager over med min mellomste og det var grufullt...).Masse lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...