miemor Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Hei Er 32+6 i dag og har den siste uken hatt en del"smerter"i nedre del av magen og i underlivet. Det er ikke så mye når jeg sitter men når jeg står,går,løfter bena å ligger.Noen som har opplevd dette eller vet hva det er? I går kveld hadde jeg også en del kynnere,før det gikk over i rygg å mage smerter. Holdt på med dette i nesten 4 timer.Smerter som kom,var der i ca.2 min å gikk vekk etter 5-7 min... Syns dette var litt skummelt etter som jeg er 32+6 uker i dag. Kan dette ha vært falske rier? Er heller ikke i helt topp form i dag og tenkte på å ringe legen. Er det noen andre som har opplevd det samme eller kan hjelpe meg med hva dette er å hva jeg kan/skal gjøre?? Med hilsen
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Første som slo meg var bekkenløsning, siden smertene kommer når du beveger deg, men disse smertene som varte i 4 timer de er jeg usikker på, men er de der nå da? Du kan evt ringe føden og forklare de situasjonen, siden du også ikke er helt i topp form i dag.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 jeg tenkte faktisk bekkenløsning jeg og
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har også "smerter" i underlivet til tider. Noen ganger i form av menslignende smerter, og andre ganger som plutselige sting...Har hørt at dette er normalt når man er på dette stadiet i graviditeten. Jeg er nå 37+ 5
To gutter og en jente Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg tenkte faktisk på uvi. Hos meg var smertene slik du beskrev, da jeg hadde det for en tid tilbake.Men de kom ikke regelmessig. Ville nok ringt føden, evt lege/jordmor, for å høre. Hvis det er rier kan de kansje gjøre noe for å hindre prematur fødsel. De har god erfaring, så kan sikkert gi deg et svar over telefon. Er de usikre vil de nok ha deg til kontroll. Lykke til!
miemor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2006 Takk for alle gode svar! Ringte legen etter jeg leste noen av svarene deres å fikk komme til med en gang. Fikk der time med en gang.Fikk bekreftet at jeg hadde bekkenløsning og legen ringte også føden å fikk time med en gang. Kom opp til føden og der tok de full sjekk på meg. Viste seg at jeg faktisk hadde hatt rier å fortsatt hadde rier(bare svakere enn i går kveld) Tok ultralyd å babyen har det hvetfall bra.Fikk også vite at jeg skal ha en stor gutt;) Fikk tabletter for å få ned riene,men har noen enda...skulle ringe hvis jeg fikk sterkere. Men nå er jeg hvertfall tryggere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå