Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Når noen sier at fødsel feks varte i 25timer, hva vil det si? Er det fra du kjenner den første rien? Eller når ting begynner å bli mer regelmessig?
lykkeliten født-23.10 Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Sikkert forskjellig hvordan folk regner. Jeg var sist 10 timer på sykehuset med kraftige rier, før d satt jeg hjemme i 9 timer med "rier". Når de var kjempevonde reiste vi til sykehuset. Så varte min fødsel i 19 timer eller 10 timer?
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Det er fra du kjenner første rien. Eller evt vannet går, hvis det er det som skjer først.
Herkules Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 litt uenig i at du kan si at fødselen starter når vannet går da hadde min 6 timer lange fødsel vart i 47timer. og hadde jeg ikke kommet igang av meg selv og blitt satt i gang så hadde den vart fra 72 til 150 timer? men det er vel fra du har ordentlige delvis regelmessige rier vel?
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 En fødsel varer fra du får veer til ungen er ute.... hihihi... AKKURAT så lenge.
Sunniva- og Majamamma Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Tror sykehuset beregner fødselen fra 4 cm åpning til babyen er ute... Det sa i hvert fall JM da vi gikk gjennom partogrammet mitt fra forrige fødsel.
2 gullunga Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 I min forrige födsel kjente jeg det ca 26 timer för ungen var ute. En regner födselen fra ca 4 cm opning........ Fasen för det er latent. Av og til er denne sjult. Men i mitt tilfelle var den ikke det..... derfor kjente jeg det så lang tid i forveien....
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg fikk denne beskjeden på sykehuset: Man er "i fødsel" fra man har regelmessige, forholdsvis kraftige rier eller fra vannet går! Jeg hadde tidlig vannavgang, og hadde ikke rier (noe å snakke om hvertfall) før 10 timer etter at vannet gikk, men jeg fikk beskjed om at har vannet gått, så er man i fødsel..... Så fødselen min tok 30 timer! Men bare 20 av de var med regelmessige rier og kun 10 av disse igjen var vonde!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 OK. Takk for svar. Ser at man har litt forskjellig oppfattning av når man regner fra. Og det var egentlig det inntrykket jeg hadde fra før også... Man regner nok litt forskjelllig. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå