Gå til innhold

helsikkes sopp

Anbefalte innlegg

nå har vi hatt sopp her i 8 uker.... trodde endelig den var borte, men neida. bruker mykostatin og har brukt krystallfiolett i perioder. tar antibiotika nå, noe som ikke hjelper på soppen akkurat, men må nå det da. spiser yoghurt og melkesyrebakterier. men sopp har jeg likevel på brystvortene mine, det er ikke godt. frøkna hadde vært fri ei stund nå, men i går var det hvite flekker igjen. himmel da, hva skal jeg finne på mot dette slik at det blir borte? er jo så slitsomt med den mykostatinen etter hver amming og da. skal liksom lufttørke hver gang osv, ikke så lett og få til det hver gang man ammer..

gode råd som virkelig tar knekken på soppen mottas med stor takknemlighet.

skal ut og kjøpe biola i morgen og smøre på også,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6611454-helsikkes-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så enkelt å ta knekken på soppen nei. I tillegg til de tiltakene du nevner så kan jeg tilføye

*Frisk pupp - naturmiddel som virker sopp og bakteriehemmende. Jeg brukte dette etter jeg hadde sluttet med mykostatin og soppen ikke var så aggressiv. Fordelen er at du slipper å tørke vekk før neste amming.

*Skifte ammeinnlegg etter hver amming. Jeg brukte Mesoftkompresser inni de andre engangsinnleggene og skiftet kompresser etter hver amming.

*Vaske alle leker til lillemann slik at hun ikke smitter seg selv. Jeg la vekk de "lodne" lekene som jeg ikke orket å vaske hver dag.

*Skifte smukk ofte. Jeg ga ny smokk hver gang hun ble penslet i munnen med medisin.

*Bruke håndkle kun en gang. Det gadd ikke jeg. Brukte derfor kun mykt papir til å tørke brystene og holdt tekstiler unna. Orket ikke å skifte sengeklær ofte heller. La meg derfor med bh på..

*Måtehold med sukker og gjær. Det hjalp faktisk på meg!

*Luft og sol! Merket bedring når jeg trappet ned på amming samtidig som jeg fikk mulighet til å lufte puppene i sola.

God håndvask skader ikke.

Biola har jeg ikke prøvd, håper det funker! Håper du blir kvitt djevelskapen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6611454-helsikkes-sopp/#findComment-6611581
Del på andre sider

Blomsterbarns liste er kjempebra. Du kan også (så sant barnet ditt ikke reagerer på at du drikker melk) sile av væske fra biola youghurt (dette fikser du med biola oppi et kaffefilter i en skål, la det stå utav kjøleskapet hvis du har vasospasmer eller lite melk, i kjøleskapet hvis altfor mye melk), og bruk det tykke på en kompress rett på puppen etter amming.

Det finnes noen som faktisk får eksem på puppen. Av mykostatinen. Dessverre er symptomene veldig like! Det finnes soppsalver med hydrokortison i. Eller bruk krystallfioletten uten mykostatinsalven.

Barnet (så sant det ikke er melkesensitivt) kan pensles i munnen med naturell biola også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6611454-helsikkes-sopp/#findComment-6613902
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...