Januarjubel! Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Ullbodyer er jo et naturlig valg for oss som får nurkene våre vinterstid, men er ikke det veldig ubehagelig for de små? Selv blir jeg urolig i kroppen og føler meg uvel om jeg har noe med bare 30% ull i rett mot kroppen. Noen som vet om det finnes ull-blandinger som ikke klør, eller som kjenner til alternativer? eller rett og slett hat erfaring med dette?
silje082 Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Ren ull mot kroppen skal ikke klø, noe av det beste som finnes for små barn på kalde og !varmere! dager. Har mye ullunderyøy merke tom&trine, som du får kjøpt på sparkjøp, til jentungen. God kvalitet er det og. Kommer garantert til å bruke ull på nurket som kommer i mars.
Bjarne Marie Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Min toåring (født på November) er en såkalt varmunge som vi sier på trøndersk, han tåler rett og slett ikke ull, får varmeutslett tvert. Har funnet en del bodyer med bomull på innsiden og ull utenpå, disse funker supert på han. Kjøpte de siste på CUBUS, skal få tak i noen i nyfødt størrelse, da jeg også har den magefølelsen at bomull føles bedre rett mot huden...
Januarjubel! Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2006 Bjarne Marie; Disse CUBUS-bodyene, står det på dem at de er fõret med bomull? Takk for tips begge to!
Mrs. Bouquet Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Ren ull mot kroppen skal ikke klø. Men det KLØR! Alt klør på meg, men har tenkt å prøve ull/silke klær fra nøstebarn på babyen, Kan jo hende babyen tåler det selv om jeg ikke gjør det. Men de som påstår at alle tåler ull, tar feil! Å ta ullklær på et barn som ikke tåler det eller synes det klør er barnemishandling.
Bjarne Marie Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Sannelig ikke sikker, husker ikke, sjekket dem nå å det står ikke på lappene på bodyene heller. Men tror ikke det altså. De kjennes hvertfall ikke foret ut, kjennes mer utsom om at de er vevd slik at ulla er på utsida og bomull på innsida. Dårlig svar dette, jeg vet, beklager. Ble ikke noe klokere av det selv heller. Men du kan jo spørre betjeningen om du skulle være på en CUBUS butikk engang.
milva76 Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har tenkte til å begynne å kjøpe litt ull og silke fra Nøstebarn allerede. Håper å få spredd kostnadene litt. De virker veldig deilige. Tror Joha har ulltøy med bomull på innsiden.
mammantil2+1 Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bruker Merino ull til lillemor og kommer til å kjøpe det samme til gullet som kommer i februar. Det klør ikke i det hele tatt. Jeg bruker meriono ull selv på vinteren
Milimi Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Cubus bodyene er de beste jeg har hatt.. De har både body,strømpebukse og lue. Jeg har brukt de fra min gutt var nyfødt, og bruker de enda på kalde dager, min gutt er nå 3 år.
Skilpadden Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg kjøpte ullbodyer på H&M til min eldste, og hun reagerte ikke på de i det hele tatt, så kommer til å kjøpe de igjen til nestemann. De kan vaskes på 40 grader, og det er jo en fordel... Jeg brukte for det meste bomull til jenta mi, for hun lå jo alltid i skinnposen hvis vi var ute, så hun var aldri kald. Hun ble født i desember.
selfangerkjerringa Skrevet 9. oktober 2006 #11 Skrevet 9. oktober 2006 I utgangspunktet er det ingenting i veien for å bruke babyull innerst mot huden helt fra nyfødt-alder. MEN tuppehøna vår (2 1/2 år) har atopisk hud og tåler ikke ull mot kroppen. I tillegg er hun som ei over her beskrev en typisk "varmunge", og får fort varmeutslett. Jeg tør ikke sjanse på at neste lille jente er anderledes, så fram til jeg får funnet ut mer om huden hennes, blir det bomull innerst og ull utenpå her i gården
susan Skrevet 9. oktober 2006 #12 Skrevet 9. oktober 2006 eg har kjøpt undertøy til mine på spar kjøp,har vore mest fornøgd med handelen der.tøyet holder seg i vask og klør ikkje..
Fru Lee Skrevet 9. oktober 2006 #13 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg "sverger" til ull! Har brukt mye ull til min 3 1/2-åring(nå brgynner nok snart ullsesongen igjen for hennes del og min:-)). Fra hun var helt liten. Både body og strømpebukser. Da har hun bare hatt ullunderklærene på seg når hun er inne, deilig for de små å ikke ha så mye klær på seg! Jeg har tenkt å gjøre det samme nå med nr to. Men som andre sier, det kan være lurt å vente med de store innkjøpene av ull til du ser om din baby tåler det:-) Vet om en som kjøpte for flere tusen i ullklær til sin ufødte, så viste det deg når gutten kom at han ikke tålte det! Det er jo litt kjedelig! Jeg har brukt mye forskjellige merker, men er vel mest fornøyd med Janus sine merino ull produkter. Cubus sine er også bra, de med bommul innerst er godt merket med et klistermerke på selve klærne. Lykke til med valget, det er bestandig vanskelig å vite hva og hvor mye man skal kle på disse små synes jeg:-)
Tommage♀♂ Skrevet 9. oktober 2006 #14 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg var på Sparkjøp og kjøpte ull-undertøy fra Safa, de er i ull med silke, så de er glatte og behagelige å ta på. Men om en begynner å bruke ull tidlig er det utrolig hva kroppen venner seg til! Så lenge babyen ikke klager eller klør så ville jeg nok brukt ull, så klager de ikke så mye når de blir eldre og skal ut i kuldden alene, da bør de jo ha ull!
rødhette* Skrevet 9. oktober 2006 #15 Skrevet 9. oktober 2006 Fant dere virkelig ullbodyer på Cubus til nyfødte??? Jeg var på Cubus og kikka på dem, men de hadde bare ned til str 70. Jeg spurte om de ikke hadde mindre, men det hadde de ikke. De på Cubus mente de minste ikke skulle ha ullundertøy på seg. Noen som har erfaring med name it sitt ullundertøy?
T&J fikk baby 7. februar :o) Skrevet 9. oktober 2006 #16 Skrevet 9. oktober 2006 Det finnes et merke som heter JOHA, de har bodyer og strømpebukser med bomull på innsia og ull på yttersia! De er kjempegode + at det er skikkelig kvalitet. Skal mye vasking før de er utslitt!!
mammantil2+1 Skrevet 9. oktober 2006 #18 Skrevet 9. oktober 2006 Janus har noe som heter babyull og prinsesse/prinse ull og de er kjempe gode. De er litt dyre, men det er kjempe fin kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #19 Skrevet 9. oktober 2006 Ull rett på kroppen er ikke å anbefale. Har barnet anlegg for atopisk hud kan ull fremprovosere eksem. Dessuten synes jeg det er mye greiere med mange, tynne lag, og da kan man godt ha bomull innerst og ull utenpå. Mye lettere å regulere temperaturen når man er inn og ut av biler og vogner og butikker osv...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #20 Skrevet 9. oktober 2006 Vi fikk ullbody og -longs fra Name It il jul, og de var kjempedeilige! Litt små i str kanskje, spes buksa var veldig stram i strikken (og gutten vår er ganske smal). Bodyen vår har litt hals og det var deilig midt på vinteren. Kommer til å kjøpe et par av disse selv i år, pluss Cubus sine m bomull og ull. Ellers kan det jo være litt forskjellig halsåpning på ulike merker, så en får jo gjerne litt mer undertøy kanskje med de med veldig åpne halser. Har ikke opplevd at vår gutt har reagert på ull mot kroppen fra fødselen av, men har kun brukt de tynne typene (tror det er merinoull i de fleste vi har).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå