Hilsen Aud Skrevet 8. oktober 2006 #1 Del Skrevet 8. oktober 2006 Mange "gamle" kvinnenavn har kommet for fullt, kan nevne Nora, Anna, Hanna, Sofie, Emma + + + + Men hva med de gamle navnene som man aldri ser kommer igjen, er det noen som har tenkt å døpe barna sine f.eks Borgny Betsy Borghild Kjellaug Mary Sidsel Kjellaug Ruth Jorunn Regine Rigmor Gerd Sylvi Torbjørg Else/Elsa Målfrid Oddlaug Bjørg Margit Aslaug Jeg liker gamle navn, og gjerne noen som ikke er så veldig "poppis", men samtidig har jeg virkelig problemer med å se for meg at en baby skal hete "oddlaug" el. tilsvarende.... Føler at navnene bare passer på godt voksne.......... Er det noen av disse som er brukendes, eventuelt hvilke "duger" også på et lite barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #2 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg synes Mary og Elsa går. Ikke de andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 9. oktober 2006 #3 Del Skrevet 9. oktober 2006 Betsy, Mary, Regine og Sylvi må da duge på små barn? Regine synes jeg faktisk er veldig fint! Og har en niese som heter Mary Linn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #4 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hva med for eksempel Esther, Edel eller Edit? Det er jo gamle navn, som jeg synes fint kan passe på unger i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #5 Del Skrevet 9. oktober 2006 Emma og Sofie er blandt mine favorittnavn! Men av de andre du sier er det få som faller i smak. Hvis jeg måtte velge, holder jeg en knapp på Ruth, Else og Jorunn. SylviA er finere enn Sylvi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #6 Del Skrevet 9. oktober 2006 Fine navn Vurderte Margit og Else, og var en svipp innom Borgny selv. Syns ellers Aslaug, Målfrid, Ruth, Sidsel og Mary er bra navn. Her er noen til: Olga Hulda Helma Dagne Gunvor Erna Helga Margrete Laura Ellinor Marta Guri Randi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 9. oktober 2006 #7 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ruth Regine Elsa (eller Else) Margot (eller Margit) Syns jeg er fine, og vet om småjenter som heter Ruth og Elsa, iallefall. Margot er ganske pop i Frankrike, staves av og til Margaux. Selv liker jeg også Bergliot/Bergljot Eldfrid Solfrid Dagny/Dagne Signy/Signe Leikny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor2005 Skrevet 9. oktober 2006 #8 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg synes Borghild er kjempefint, men som du sier, det passer liksom ikke på en liten baby?! Ellers synes jeg Ruth, Else/Elsa, Jorunn, Sidsel og Rigmor er veldig koselige navn, som passer både voksne og barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 9. oktober 2006 #9 Del Skrevet 9. oktober 2006 Elsa og Rigmor er blant mine favoritter! Regine er også fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå