Gå til innhold

Hjelp.. leggerutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Go gutten min er 3 mnd, bør jeg få til en form for leggerutiner da? Er så mye rot om kvelden.

Prøver og ta kvelstell rundt 20.00, han bader 3 ganger i uken og da bader han rundt 19.45 etter kvelstell ammer jeg han som regel, og så prøver jeg og legge han etter det. Men han sovner ved puppen og da jeg legger han i sengen våkner han alltid, men jeg sier bare natta og går ut. Men da begynner han og gråte etter kort tid, prøvd og bare gå inn og stryke på han og si natta for og vise at jeg er her men det hjelper ikke. Ender alltid med at jeg til slutt må amme han igjen, er ikke alltid han sovner etter det heller. Er så slitsomt at legginen er så styrete.

Noen med noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne gitt deg et godt råd...

Men istedet vil jeg bare si at du er ikke alene...

Mini her er 4 mnd og det finnes ikke rutiner for legging... så jeg håper noen svarer på dette, for da kan jeg også bli litt klokere...

Skrevet

babyen min er 4 måneder...ingen rutiner her heller..er jo så liten..

Skrevet

Hei

Gutten min på 4 mnd legger seg ca 20, og når han var 3 mnd var det vel ca 21 han la seg.

Men kan ikke akkurat si jeg har noe GODT råd til deg da.. Vi tar kveldstellet sammens med storebror som også legger seg da. Da forstår de begge to at nå er det natta, begynner å gjespe på stellebordet. Men jeg ammer kveldsmåltidet inne i senga vår da, og lar han sove videre der etterpå. Da sover han ofte til 4 før han våkner igjen.

Men som sagt ikke noe godt råd hvis du ikke vil ha han i senga di og amme i søvn da.. Jeg tar heller det problemet når det kommer, gjorde det samme med storebror, og han sover så fint i senga si nå og har sovet der fra han var 8 mnd.

Prøvde på den måten du beskriver med lillebror, stryke litt på han og sånn, men endte alltid med gråt og en våken baby. Så da ble det heller litt mer mammakos i senga, så fikk vi litt barnefri på kvelden også.

Skrevet

Vet ikke om det er noe til hjelp, men kan jo fortelle hvordan vi har det :)

Vi har hatt faste rutiner på leggingen siden gutten vår var ca 1 mnd. Da begynte vi å legge han kl 20. Nå begynner kveldstellet kl 18.30, dvs bad, massasje, pysj, mat og legges våken i senga. (ca.19-19.30)

Jeg er som regel på rommet til han har roet seg, han pleier å vri seg i noen minutter og "klage" litt før han sovner. Da pleier sutten å dette ut noen ganger, så må putte den inn noen ganger før jeg går ned. Han sovner som regel etter 5-10 min. Noen ganger tar det litt lenger tid, kommer litt ann på hvordan han har sovet i løpet av dagen.

Jeg har aldri tatt han opp av senga når jeg først har lagt han der, men har aldri gått fra han når han griner heller. Da har jeg strøket han i panna ned mot nesa (blir veldig trøtt av det).

Kanskje jeg bare har en enkel baby, eller så har det vært lurt å ha faste rutiner fra et tidlig tidspunkt...?

Han er forresten 3 mnd :)

Skrevet

Ville bare svare litt her også! :)

Prøvde med tidlige rutiner vi også med nr 2. Men det gikk ikke, så derfor ble det gjort på samme måte som med nr 1. Og jeg tror det er litt lettere når babyen tar smokk... noe ingenav mine har gjort.. selv om jeg iherdig har prøvd å få de til å ta den! :)

Skrevet

Kan nok stemme det ja, at det er lettere når de vil ha sutt:) Er både bra og dumt, blir jo en prøvelse å få han til å slutte med den når den tid kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...