Gå til innhold

kan noen hjelpe meg... spm om rier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenger bruker riene å vare kontra kynnere... ???lurer på om noe er på gang... enten er det vonde kynnere(som jeg ikke har hatt før), eller så er det begynnende rier... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del var de første riene ganske lik kynnere. Bare det at de kom regelmessig med ca. 15 min. mellomrom. Siden du er på overtid er det nok mye sannsynlig at det har begynt å skje ting.

Skrevet

Sitter her og lurer på det samme. Har født to ganger før men husker liksom ikke helt. Her kommer de med alt fra 3, 5 og 10 min og varer i fra 30sek - 1.5min, varierer også i styrke.

tror det er rier hvis det går ca 10 min eller mindre mellom hver ri og at de varer oppimot minuttet.

Skrevet

Riktig som du skriver at det kalles rier når det er 10 min. eller mindre i mellom.(i følge boka)

Jeg hadde nok ikke skjønt at det var rier jeg hadde, hvis ikke vannet hadde gått i forkant av riene.

En halvtime etter at vannet hadde gått begynte riene med 15 min. mellomrom i begynnelsen. Etter et par timer var jeg nede i 10 min. mellomrom.

Fra vannet gikk tok det 22,5 time til barnet ble født.

Håper det går bra med dere to!

Skrevet

det var ikke rier... er sitter jeg og det er helt borte.... :( men tusen takk for svar uansett! blir gal av å vente...!!

Skrevet

Du skal ikke se bort fra at det kan ha begynt å skje noe likevel!

Mine rier stoppet opp etter 12 timer. Da hadde jeg 2 cm åpning. Da måtte jeg få riestimulerende drypp for å få gang på de igjen. Er visst ikke så uvanlig at det stopper opp.

Det ble en lang dag på sykehuset. Hadde vi bodd nærmere måtte vi reist hjem. Men fikk lov å bli siden det var snøstorm ute...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...