Gå til innhold

Desember: Hvordan gjør dere det med vinterklær til desemberbarna?

Anbefalte innlegg

JEg er litt i villrede i grunnen.

Marekattungen skal jo IKKE i barnehage.

Men jeg må jo kjøpe vinterdress alikevel.

-Men hvilken??

Og vintersko...men bør vel vente til hun går, eller?

Og så er det vel lurt å gå til innkjøp av regntøy, (og kanskje støvler når hun begynner gå??)

Er det lurt å kjøpe en ekstra regnbukse, en som jeg kan ha utenpå vinterdressen når det er vått ute?

Flest dager med sørpe her vi bor.

Og en ting til, hva har dere nedi sportsvogna nå?

-Jeg har en høst-snøggel, og lammeskinn, men kanskje på tide å kjøpe vinterpose til vogna.

Fortsetter under...

Vi har kjøpt den barnehagepakken på barn og leker. Inneholder fleezedress, regntøy, dress og refleksvest. Kostet bare 499. Sikkert ikke verdens beste kvalitet, men holder nok dette året, da aktivitetsnivået ikke er det høyeste.

Sko har jeg ikke kjøpt enda, men det kommer etter hvert. Han må jo ha, siden han skal i barnehagen.

I vogna har jeg til nå hatt dyne og skinn, men her har det vært rimelig varmt. Skal ta frem voksien snart

A skal heller ikke i barnehagen, men jeg tenkte å kjøpe vinterdress likevel. Drøyer det litt da, til snøen kommer. Har en fleecedress som vi bruker nå, eller en tykk jakke og bukse.

Sko venter jeg med å kjøpe til han begynner å gå, har heller sånn varme "poser" på beina, slike med skinn inni...

Regntøy har jeg kjøpt, det var salg på reflex for ikke så lenge siden, så innvesterte da :) Så får jeg kjøpe støvler etterhvert.. Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe ekstra bukse, men det kan jo være lurt... Er jo ofte vått og sørpete ute!

I vogna har jeg dyne og et fleeceteppe akkurat nå, er jo så fin tempereatur her i Oslo enda :) Men til kulda setter inn har vi voksipose!!

jeg har kjøpt parkdress til litjmor, og sko, selvom hn ikke går..er en del ute med henne, og er greit at hun får lov til å krype litt på bakken, og huske og slikt når vi er ute...:) HUn skal heller ikke i barnehage..

Det eneste jeg har så langt er regndressen som han fikk av svigers. Den er alt for stor men regner med at den passer nogenlunde til våren.

Eller så har jeg tenkt å kjøpe både vinterdress, parkdress, vintersko og støvler, men jeg drøyer den nok enda litt til.

Sko venter jeg med til han kan gå, inntil den dagen kommer bruker vi tøffelsko.

Nå bruker vi fleecjakke og bukse når vi er ute på tur + lammeskinn og dyne eller teppe alt etter som været er. Voksi blir nok ganske så snart funnet frem. Jeg har masse ullgensere og bukser liggende klare, har 2 veldig flittige strikkere av noen bestemødre.

Jeg har heller ikke kjøpt dress og sko, men har regntøy og støvler fra førstemann. Det har han brukt allerede for vi er en del på lekeplassen sammen m storesøster og da er Even med i sandkassa:-) Har søkt bhg plass, men vet ikke om jeg får, men blir nok en skikkelig utedress som tåler ALT da. Vintersko tenkte jeg jeg skulle drøye med til det blir vinter. Vet jo aldri hvor fort disse beina vokser... I vogna har jeg skinnpose, da slipper jeg å kle så mye på han. Så får jeg heller ta på mer klær når det blir kaldere. Har forresten en bobledress og en fleecedress som han har i vogna hvis jeg ikke har posen i.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...