Gå til innhold

Amming utover 6 mnd og vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer min lille på 6 mnd ennå og er spent på om kanskje noen kilo har sjans til å dette av nå, eller er det bare å innse at jeg må jobbe litt for at de skal gå av???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare fortsatte oppover ;o) Det er ikke noe som gir meg så god apetitt og søtsug som amming. Nå er jeg gravid igjen, og DA går vekta nedover, vet du... Sprøtt!

Skrevet

Oi da, har ikke tenkt meg oppover. Med førstemann gikk jeg jevnt og trutt nedover og var tilbake på idealvekt etter 10 mnd. Denne gangen gikk jeg ned 12 kg første måneden og det var det. skitt heller

Skrevet

Hadde jeg ikke spist kake mens jeg ammet så hadde jeg gått ned. Men jeg lot meg få lov til å spise alt jeg ville. Spiser du sundt og godt, og mer enn 2000kcal, opp mot 2500 så burde du egentlig sakte gå ned. Men altså alltid mer enn 2000kcal!

Skrevet

Jeg går sakte ned nå - veketen begynte å gå ned først når jeg hadde ammet i nesten 6 mnd - så det nok håp enda for deg - men det varier nok veldig dette med hvor mye man går ned av amming ja. med de to første gikk jeg ikke ned pga av amming. Da måtte det litt mer til ja. Så det er litt godt at kiloene går av av seg selv denne gangen, spesielt og fordi legen mente det var det beste at jeg tok av noen kilo. Lillegutt blir 9 mnd på onsdag og fullammes for såvidt enda - går saaaaaakte med introduksjon av fast føde - så det kreves nok litt energi å amme så mye, men helt greit for meg - sier ikke neitakk til videre vektreduksjon jeg!

Skrevet

Jeg har ikke gått ned noe som helst, jeg. Bare opp. Opp 3 kilo, faktisk. Disse satt på allerede 1-2 uker etter at vi kom hjem fra sykehuset, og de vil f*** ikke av. Hehe! Skjønner ingenting, jeg. Så jeg veier faktisk 7 kilo mer nå enn jeg gjorde før jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...