Gå til innhold

Bør man nattavvenne ved tannfrembrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden på 5 mnd har i helga fått si første tann og jeg ammer han en gang om natta. Vi har begynt å gi litt fast føde, men han er jo sulten om natta ennå.

Hva bør vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt trøtt - vi har en fin TRÅD inne på AP-forumet, og her er link.... skulle det stått.

Skrevet

Da fortsetter vi som før. Takk for hjelpa! :-)

Bra link, forresten!

Skrevet

Skjønner ikke helt sammenheng mellom tenner og natt-pupp :-) Men jeg hadde ikke klart å nekte natt-mat dersom det var det eneste trøsten som hjalp mot vondt pga tannfrembrudd.

HS mente at de ikke trengte natt-pupp etter 6 mnd. Snuppa mi er 8 mnd og jeg klarer ikke å være så hard at jeg nekter henne pupp på natta, selv om jeg mistenker henne for at det er mest suging for kos og ikke så mye for matens skyld... Blir jo lite søvn på meg men....

Du må nesten føle på det selv, hva du orker. Dersom du vet han hyler av sult er det jo hjerterått å nekte han mat. Er lettere å holde seg hard dersom du vet at han har fått nok mat på dagtid.

Med guttene mine bestemte jeg meg for at de ikke skulle få pupp før et visst klokkeslett på natta. Flytta på det klokkeslettet helt til det var morgen og et akseptabelt tidspunkt for morgenmat. Må nok ta den runden snart med Snuppa, er ikke så lenge til jeg begynner å jobbe igjen og da hadde det vært kjekt med mere søvn....

Vel, uansett hva du bestemmer deg for: lykke til!!

Skrevet

Lurte på om melka kunne slite på tannemaljen. Men den gjør visst ikke det, heldigvis :-)

Skrevet

Mm innholder antistoffer og gir derfor ikke like lett hull som mme. Dessuten blir puppen sugd laaangt bak i munnen slik munnen ikke bades i melk som ved flaskemating. Så har de rene tenner ved leggetid så skader ikke nattamming.

Skrevet

Hei.

Spørsmål til deg med baby på 5 mnd som har fått tenner...

Datteren min er også 5 mnd og har akkurat fått to tenner. Skal man begynne å pusse tenner med det samme tennene kommer frem? Kan man bruke litt barnetannkrem når de bare er 5 mnd???

Takknemmelig for svar. Er så usikker på dette siden hun bare biter på tannbørsten og tannkremen blir jo svelget.

Mvh Gry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...