Gå til innhold

Brystreduksjon og amming.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dessverre tror jeg mange sliter - men de fleste klarer i alle fall å delamme!

Les her: http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=183#brystoperert

Og ta gjerne kontakt med ammehjelpen før fødsel!

Her er forresten en kjempefin bok om amming på nettet:

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Vellykket_amning.pdf

Anbefaler å bli din egen "ammeekspert", for det er dessverre mange som får dårlig hjelp både på sykehus og etterpå. Og er man i utgangspunktet disponert for litt trøbbel er det lurt å kunne så mye som mulig selv også - da vet du hvilke råd du kan høre på og hvilke du skal avskrive!

Uansett: Lykke til! Det ordner seg på den ene eller andre måten, og det å måtte gi litt tillegg er ikke noe nederlag!

Det spørs vel om melkekjertler er kuttet over. Jeg har gjort det samme og kan amme nå, men en av melkekjertlene fikk aldri tømt seg. Den var steinhard i 2 uker. Jeg fikk feber, frostanfall, svettet på natten osv. Ble rød på puppen. Men etter at jeg fikk svak antibiotika av legen ble det hele bedre og den kjertelen sluttet å produsere melk. Da ble alt meget bedre. Nå er babyen 3 uker og jeg ammer på begge brystene.

Hei

Jeg slet veldig, men føler at det ville gått mye bedre om jeg fikk oppmuntring til å stå på og hadde hatt selvtilitten på plass. Jeg ammet 50% og ga 50% MME. Jeg tror det er viktig å slappe av med tanke på ammingen, ikke stress. Pass også på å filterere meninger om du kan amme eller ikke, for noen kan fullamme selv om de er brystreduserte.

Jeg er selv gravid med nr.2 og vet nå at jeg skal ta det med ro når det gjelder ammingen. Jeg skal prøve hva jeg kan for å fullamme, men går det ikke så går det ikke. Det viktigste er at babyen er mett og fornøyd.

Håper flere som er brystreduserte kan fortelle om erfaringene sine. Det er veldig mange forskjellige historier om amming og brystreduksjon.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...