Gå til innhold

Keisersnitt for 2.gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Jeg måtte ha keisersnitt når jeg skulle ha lillegutt pga infeksjon og feber.Men jeg lurer på hvis jeg skulle bli gravid igjen og må ta ks på nytt, skjærer de i samme arr da, eller kutter de et nytt? Når jeg allerede har tatt ks en gang, får jeg velge fritt om jeg vil ha det evt med neste barn også? Selv om alt er greit for en vanlig fødsel? Jeg skulle spurt om dette under "keisersnitt", men ser at det er så sjelden folk der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også veldig på! -hurra for at du la ut en tråd, og beklager at dette ikke var et svar..! :)

Skrevet

hei,

jeg har hatt to keisersnitt pga alvorlig svangerskapsfogiftning begge ganger. Jeg ble skjært opp i samme såret, så jeg har forsatt bare en bikinistrek. Jeg er ikke sikker på om du kan velge fritt å føde eller et nytt KS. Jeg ville definitivt født på naturlig måte, hvis jeg hadde fått lov til det. Det er alltid fare for komplikasjoner med KS, og det må være mye bedre å være i form umiddelbart etter fen normal ødsel. Jeg fikk livmorbetennelse etterpå, og fikk vite at faren for komplikasjoner øker for hvert KS man tar. Etter to KS bør man ikke føde normalt, men det går helt fint å føde etter ett.

Lykke til!

Skrevet

jeg har hatt to KS og de tok i samme snittet. tok litt lenger tid å skjære andre gang pga de må ta ett og ett lag. Når jeg ser hvor fort de som har vaginalfødsel kommer seg kunne jeg tenkt meg det, men det vil jeg aldri få oppleve :(

Andre gangen var bedre syns jeg, pga at jeg da fikk ha barnet hos meg hele tiden, men det fikk jeg ikke med nr en. fikk nesten ikke sett henne på ni timer :(

Skrevet

Har og hatt 1 ks, og må og ha ks ved neste fødsel pga.trang bekkenbunn.Legen sa at de skærer i samme snittet heldigvis:) er egentlig glad for at jeg slipper vanlig fødsel, men må si meg enig i at det er kjipt etterpå, når man er i så dårlig forfatning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...