Gå til innhold

Spiser og eser ut........hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjennomgått to svangerskap tidligere hvor jeg la på meg 25 kilo begge gangene. Orker ikke dette igjen. Men hva skal man gjøre når man bare tenker på søtsaker hele tiden og spiser hele kvelden. Har en travel hverdag med studier og to barn fra før og det blir ingen tid til mosjon nesten heller.

Noen som kan komme med gode råd. Trenger masse motivasjon. Hvor skal jeg hente den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei..jeg gikk opp 36kg med førstemann nettopp pga søtsaker og lite mosjon...min årsak var meget kraftig bekkenløsning i tillegg da...har vært ekstremt nervøs for å bli sånn igjen...har allerede hatt bekkenløsning i 4-5 uker også...men jeg har kun gått opp 7kg tilsammen nå..er i uke 27+5 dager nå...jeg har funnet ut at fryser jeg på noe godt på kvelden har jeg knaskegulerøtter liggendes i kjøleskapet... og for all del...spis heller mat enn å dytte inn søtsaker (vet det er vanskelig) oluss at jeg svømmer sammen med datteren min en gang i uken..og jeg går meg flere turer iløpet av dagen...men nå er jeg jo 100% sykemeldt også...så jeg får tid til å gå meg noen turer...det er viktig å holde seg aktiv tror jeg....prøv foreksempel å bruke husrengjøring som en treningsøkt...supert for forbrenningen...lykke til...jeg krysser iallefall alle fingre for at jeg slipper en slik vektøkning igjen...det er skremmende....

Klem

Skrevet

Frukt og grønnsaker er kjekt å ha å spise på når man får søtsug! Pass på å ha fersk frukt tilgjengelig hele tiden, skjær gjerne opp i biter og lag deilig fruktsalat :)

Skrevet

hei!

signerer her jeg. jeg har hatt ett svangerskap tidligere, og la på meg 25 kg... har alltid vært en slank person, så den "nye" kroppsformen ble litt vanskelig å takle uten at jeg helt kan forklare det... etter fødselen gikk jeg ned ca 10 kg, men gikk opp igjen da jeg sluttet å amme (noe jeg var totalt uforberedt på).

nå er jeg i uke 18 med nr. 2 og tenker jeg at jeg bare må overse dette suget etter søtsaker, og det har gått ganske bra de siste 2 ukene faktisk! :) prøver å kompensere med knaskegulrøtter, det funker litt etter litt. håper jeg klarer å holde meg fremover... ;)

jeg prøver å tenker at jeg ikke må sitte å vente på motivasjonen, men lete etter den. det funker litt av og til... he he! det er ikke lett!...

lykke til videre iallefall! :)

Skrevet

Vet krom tabletter hjelper.. men vet ikke helt hvordan det er å ta det når man er gravid.. men har ikke hørt at man ikke skal det.. det hjelper hvertfal mot søthunger.. Kan jo spørre på helsekosten?? Jeg tok det hvertfal før fordi jeg spiste så mye godteri og det hjelper virkelig:) håper det kan hjelpe:D

Skrevet

Når knaskerøtter bare ikke hjelper:

Kjøp biolayoughurt naturell og bland det med blåbærsyltetøy (fks Noras 100% som er uten sukker)

Kjempesunt og godt, og stiller min søtsak-hunger iallefall.

Jeg spiser også noen ganger en skål Solfrokost/crüsli müsli. Dette inneholder jo litt sukker, men i tillegg mye fiber.

(Jeg spiser det ofte til frokost, og merker at jeg holder meg mett i timesvis på en skål, så det kan ikke være helt uten næring).

Og tar gjerne en skål med god samvittighet om kvelden også når sukkerhungeren melder seg!

Skrevet

Må bare føye inn at man (dessverre) ikke skal ta krom i svangerskapet.

Jeg har kjøpt meg en boks med lett-kakao. (Fikk tips her inne). Hjelper godt på søt-suget hos meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...