Gå til innhold

Positiv test er sikkert det vel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he er så stressa for dette jeg, tenk om det er noe feil! Vil liksom ikke ta ny test heller... Fikk positiv test på fredag og har alle symptomer, og mensen har selvsagt ikke kommet... Er vel gravid da vel?? Høy temp. har jeg og...

Skal til JM på tirsdag -da skal hun kjenne etter ;)

Er det grunn til bekymring tror dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone?

Skrevet

Positiv test lyver ikke nei. Grattis med spira, og velkommen til 1. trimester!! :0)

Skrevet

positiv test:o) klart du er gravid!

GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE .....................:o)

Skrevet

Takk takk - har vært her noen dager altså hehe, men har vært litt bekymret for jeg leser at folk tester både 2 og 3 ganger for å være sikker og jeg har kun testet en gang!!

Men ifølge babycompen min er jeg på dag 39 i syklusen også så mensen skulle isåfall vært her for lengst!!

Skrevet

Ja jeg testet lenge positivt og nesativt om hverandre. Men det var billigtester og kanskje var syklusen min blitt forlenget med noen dager etter spiralslutt, jeg vet ikke. Men CB digital lyste GRAVID til slutt og da ble jeg overbevist. Lykke til videre "mamma med baby i magen"

Skrevet

Huff jeg er skikkelig pyse når det gjelder dette altså! tenk om ditt og tenk om datt! nei får ta med den pos. testen til JM + få henne til å kjenne på livmoren. Har alle symptomer + ikke mens (dag 39 i syklusen - aldri hatt det før) +++

Skrevet

Hvis du akkurat har testet positivt, er det ikke litt tidlig å gå til jordmor og for henne å kjenne om livmoren har vokst? Trodde det gikk litt tid før de kunne kjenne dette. Men, dersom du tar med en urinprøve, så skal de i hvertfall kunne bekrefte graviditeten, skjønt har forstått at de testene man tar hjemme er like mye til å stole på, så har du testet positivt, så er du gravid. Gratulerer!

Skrevet

hei, hei!

Tok en ny test idag og den var positiv den og så da er det ikke mer å bekymre seg for hehe!

Hun kan kjenne på livmoren for å kjenne om den er lukket og fin ++ Også skal jeg bestille sykehusplass på Ullevål (må være veldig tidlig ute for å få plass!)

Skrevet

Eg har også tenkt å bestille fødeplass på Ullevål ved den første sjekken min. Men om ein soknar til Ullevål, får ein automatisk plass der då? Altså er sjansen større for å få fødeplass der sidan eg høyrer til under Ullevål sjukehus? Hmm... Får sikkert ikkje legetime på ei stund nemleg...

Skrevet

Ang. tidlig undersøkelse - I forrige svangerskap var jeg hos lege ca uke 7, og han kunne kjenne at livmoren tilsvarte ca 7 uker ja. Og så sjekker de at mormunnen er "lukket og låst" :o)

Skrevet

tosofo ; Dette lurer jeg også på. Sokner også til Ullevål( bor i gåavstand) og mener da virkelig at vi som gjør det burde komme foran i køen. Det kan da ikke være sånn at folk fra andre deler av landet kommer foran fordi de har lyst til å føde her? Har i alle fall hørt om jenter fra oslo som må i siste liten flyttes til ahus eller til Bærum fordi de ikke har plass på Ullevål. Skal til legen i morgen og bestiller plass da hvis det er nødvendig.

Skrevet

Lever en urinprøve på legekontoret - det tar deg under 5 minutter å få svaret. Godt å få en bekreftelse, vel? Det trengte i alle fall jeg... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...