Gå til innhold

mange som liker å amme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syns det står så mye om alle som ikke får til ammingen, ikke liker å amme, får vondt osv.... ikke misforstå meg, jeg skjønner dere godt... men selv så liker jeg kjempe godt å amme.det har gått helt fint fra dag 1....syns det er kjempe koselig osv....

flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå liker jeg det (han er 5 mnd), men de første 2-3 mnd var det lite stas pga vasospasmer. Var nære på at jeg ga opp, men i dag er jeg veldig, veldig glad for at jeg ikke gjorde det. Virker som og junior trives godt ved puppen også :-)

Skrevet

Liker det bedre og bedre (hadde en tøff start ned lite melk, sopp, vasospasmer), og nå er det stort sett bare kos :)

Skrevet

Jeg elsker å amme.

Er noe av det mest koselige jeg noensinne har gjort :)

Sitte der å se på at lille vakre jenta mi spiser og er fornøyd.

Kan jo selvfølgelig det med flaske og da,men det er no helt spesielt med ammingen.

Jeg synes virklig synd på de som ikke får ammet. Jeg skal i hvertfall nyte hvert sekund av det og amme så lenge jeg kan.

(kanskje ikke så mye over ett år da men...)

Skrevet

Jeg liker å amme! Det er sååå koselig, og jeg blir liksom så glad og varm inni meg! Og lille baby som ligger der og glipper med øynene og koser seg er jo bare til å spise opp.. :o)

Skrevet

Ja! Det er veldig koselig, og jeg syns nesten det er litt trist å tenke på at snuppa en dag skal slutte..! Hun koser seg jo også så veldig, men vi har heller ikke hatt særlig problemer foruten sårhet de 2 første ukene etter fødsel.

Skrevet

Ja, amming er koselig når det fungerer bra:-) Håper du er klar over at du er heldig!

Skrevet

bra det ikke bare er meg..;)

hi

Skrevet

Hehe... *superteit*

Hva er vasospasmer???????

Skrevet

De få dagene det gikk bra synes jeg det var kjempekos... men av fire mnd var det vel til sammen en uke kanskje... og til slutt ble det stopp... håper inderlig jeg kan få "ammekosen" med neste barn :-D

Skrevet

det er både koselig og praktisk.

liker det enda bedre nå når han er litt kjappere.

ble litt utålmodig da han enda brukte mellom en halvtime og tre kvarter.

Skrevet

Liker og liker...hmm. Jeg har såpass praktisk forhold til mat at jeg liker å gi lillesnuppa mi den maten hun skal ha:-) Og jeg får også varme øyeblikk når jeg ser henne så "nær" meg som i de stundene hun ligger til brystet. Stundene i natta da hun var mindre bare hun og jeg er jo fine minner.

Men tror nå at det ikke blir et savn for meg når vi avslutter det, føler det ikke på samme måten som jeg ser mange her gjør når de sier det blir trist å slutte. For meg er det som sagt det å gi babyen min mat...

Så kjempekoselig er vel ikke ordet for meg, mere noe jeg gjør bare. Men i fare for å virke kald her, så gjør jeg det med glede altså:-)

Men nå har jeg holdt på i ett snart siden sept-04 da, så det har kanskje noe med det å gjøre:-)

Skrevet

Ja, såååå teit da :)) hihi

Vasospasmer er kramper i de små blodårene på brystvorta... gjør skikkelig vondt..

Noen ganger hjelper det med varme, andre ganger med kulde.. eller å drikke mørk te... (eller kutte ned på pepsi max drikkinga????)

Skrevet

Hmm, leste igjennom svaret mitt....og det var ikke bra.

Jeg brenner veldig for amming, syns det er veldig viktig. Men jeg liker det liksom på lik linje som å leke, mate, stelle osv nurket mitt....alt er en glede. Det er ikke noe jeg kommer til å savne veldig når det slutter, men syns selvfølgleig det er veldig viktig nå.

Håper jeg fikk rettet opp litt mitt forrige svar:-)

Skrevet

Så det er ikke samme som kraftig spreng da?

Får alltid så sinnsyk spreng i den puppen hun ikke suger på. Har til tider gjort plagsomt vondt!

Men i begynnelsen fikk jeg en del stikking i selve brystvorta. Kan det ha vert vasospasmer tro? Vondt var det men ikke uoverkommelig. Sikkert en mild utgave i såfall...

takk for svar :) *dumme meg* =O)

Skrevet

Brystvorta blir hvit og senere rød/ blålilla. Vondt mellom ammingene. For min egen del var det et mareritt å oppholde meg i trekk eller ute i vind. Var som om jeg hadde tjukke nåler stukket inn i brystene. Men det går altså bedre etter hvert.

Skrevet

Samme som HI. Eneste problemet er at jeg lekker. Melkeroser er ikke kult

Skrevet

Da har jeg nok ikke hatt det.

Takk og lov! Høres ikke no behagelig ut nei...

Skrevet

hehe.. må innrømme at jeg ble litt overrasket over det første svaret ditt, det var liksom ikke sånn jeg hadde oppfattet deg :)

Selv om ammingen av og til har vært (og fremdeles kan være) et slit, tror jeg nok at jeg kommer til å savne det.. det er innmari kos å se snuppa ligge og suge, og den nærheten.. men jeg tror ikke jeg kommer til å amme lenger enn til ca halvannet år eller noe (om det funker så lenge da)

Skrevet

Jeg elsker å amme:) Det gikk fint supert fra første stund her også. Lillegutt elsket puppen..og kunne ligge til den døgnet rundt om han fikk lov. Men da han ble 7 mnd. startet puppenekt..og melken minsket. Jeg har fått opp produksjonen mange ganger ved å håndpumpe meg, men nå vil han bare ha pupp om morgen likevell, så det hjelper ikke stort. Men jeg storkoser meg den ene gangen i døgnet han vil ha pupp (av og til 2 ganger i døgnet) :) Han er straks 9 mnd. nå:) Og jeg håper han vil fortsette med det til han er 1 år:)

Skrevet

Ja, så det ble litt feil da jeg leste igjennom det:-) Det er selvfølgelig viktig for meg..

Skrevet

syns ikkje det var noe koselig, syns det var et ork, og langt fra praktisk å rigge seg til med 1 svære puter hver gang eg sko amme, fikk det kun til i tvillingstillingen.. og i tillegg han hun på puppen i 1.5 tim uten å være mett etterpå.. er mye kjekkere å gi flaske, da har eg mer kontroll på hvor mye hun spiser og kan lettere planlegge dagene..

Skrevet

koser oss sååå med ammingen vi - 9mnd (om 2 d)og fortsatt bare pupp.

men ikke hets til dere som sliter eller ikke liker amming

Skrevet

Jeg og lillegutt på 7,5 mnd koser oss som bare det!! Sleit litt første ukene gjorde vi, men jeg gav ikke opp! Angerer ikke et sekund på det,og er superglad for at vi fikk det til!! Det er noe helt spesielt...hehe og poden min er helt gærn etter puppen...spreller og kaver som bare det når det ikke går fort nok når jeg legger han til, nå i det siste har han begynt å synge med puppen i munnen mens han venter på utdrivningsrefleksen..hehe er så skjønn!! Å ler jeg. ler han thihi, men...sukk...trist å vite at en dag er jeg ikke like intr lengre...men men vi koser oss å nyter det nå!!! (kommer nok ikke til å amme så mye utover 1 år tror jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...