Tyren73 Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Fra uke 20 har jeg kjent liv, og fra uke 22 kjente jeg masse liv hver dag og kraftige spark. Den siste uken har hun blitt så rolig. Kjenner liv hvis jeg legger meg ned på sengen og "ber" om kontakt, men det er ikke så mye bevegelse, mye svakere en tidligere. Flere med denne erfaringen? Har jeg grunn til å bekymre meg..
karili Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg hadde det også slik i denne uken. Etter 3-4 dager med lite liv/spark tok det seg opp igjen. Det er visst helt normalt, men jeg ble stresset av det. Man blir så oppsatt av å kjenne etter at man glemmer at de ikke beveger seg hele tiden.Er du usikker så ring lege/jordmor. Evt prøv å drikke noe kaldt/søtt. Det var rådet jeg fikk. Og det hjalp.
Lirum Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 ... jeg er i uke 23 nå og har merket påfallende mye mer aktivitet og spark som liksom får magen til å gynge. En annen forskjell er at jeg nå merker det selv om jeg er i full aktivitet om dagen med jobb og unger og greier! .... Jeg måtte vente lenger før jeg kjente noe denne gangen, i tidligere sv.skap har jeg kjent liv veldig tidlig. men når det først kom kom det tydelig, også var det en lengre periode der jeg ikke kjente noe...faktisk var det nesten 5 dager v ca uke 19-20 der jeg ikke kunne bekrefte et eneste spark!!! Det stresset meg slik at jeg en tidlig morgen våknet og det første jeg tenkte var SPARK! - og da skjedde det at det sparket tydelig fra innsiden slik at jeg kjente det i hånden over nedre-magen!! Lettelse, men ikke nok for meg, nei. Jeg ville ha mye mer! Nå kjenne jeg det flere ganger daglig, morgen, i forbindelse med mine måltider og ofte om kveldene når jeg skal legge meg. Det er veldig rytmisk.... Opplever jeg et opphold i livlighet slik du gjør i senere uker, klarer jeg nok ikke ungå bekymring. Men jeg vet det er vanlig, det blir jo trangere og barnet begynner å SOVE omkring 25 uke, ikke bare den der dvale-aktige mellomtilstanden de er i før... så lange søvnperioder vil jo være stille da!!! Men man må jo sette seg en grense, når jeg ikke har registrert noe på sånn og sånn lenge, så ringer jeg legen!!!! Tvilen herjer jo! Men Blir usikkerheten stor nok, ville jeg ikke betenkt meg på å ta lege-kontakt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå