Gå til innhold

3. gangs gravide


Tjukkeberta

Anbefalte innlegg

Noen her inne i samme situasjon??

Venter nr 3. 14/6-07

Når skal dere bestille/bestilte dere time til lege? Tenkte å ringe om ca 3 uker, da er jeg 8 uker på vei(er ofte lang ventetid...).

 

Når forteller/fortalte dere det til familie og venner? Jeg tror jeg venter litt med ungen, de er små og greier nok ikke å skjønne den lange ventetiden....

 

Ellers kan det være kjekt å dele erfaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! Gratulerer så masse med graviditeten da;) venter nr 3 jeg også:) termin i midten av mai..... jeg har vært hos legen av andre grunner allerede... men høres fornuftig ut sånn du vurderer det. ville gjort det samme selv;) heldige vi er som venter nr 3;) Jeg venter med å si det til mine to.... enig i at det blir så lenge å vente.... drøyer lengst mulig..... men det syns litt allerede så..... 12-13 uker burdte jeg være på vei før jeg sier noe... hvor gamle er dine? mine er 6,5 og 4....jeg fortalte begivenheten til mine aller nærmeste i ca uke 6... klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg er 3.gangs:) Foreløpig termin er 6. mai -07. Jeg skal ringe legen i morgen for å bestille min første time, håper å komme raskt til siden jeg snart er 12 uker på vei.

Dette sv.skapet hat til nå vært mitt desidert tøffeste. Har vært konstant EKSTREMT trett, svimmel og kvalm. Itillegg føles brystene sm om de veier et tonn hver! Det begynner heldigvis å komme seg nå - føler endelig at jeg er litt i live igjen:))

Vi har fortalt den glade nyheten til familien nå nylig, mest pga at jeg har vært så dårlig, men skikkelig godt å si det. Barna bryr seg ikke så mye forløpig, har en gutt på 5 og en jente på 3.Sønnen min uttalte så fint da ha fikk vite det: "da vil jeg ha en bror, for det trenger jeg" Hehe, måtte flire litt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:o)

ja her venter vi nr 3 vi også. vi har to jenter fra før på 11 og 6 år. hadde tenkt og vente med og fortelle de til de til jeg er rund 12-13 uker jeg også, men nå begynner jeg og lure på om jenta på 11 har fått mistanker om at noe er i gjære, for hun har plutselig begynt å spørre noe veldig om alt som har med babyer og det å bli store søster i gjen. aner ikke hva hun kan ha snappet opp, men noe må det være. hun sier slik som: når vi får baby igjen da skal jeg... osv. når jeg blir store søster vil jeg... osv.

jo da hun har gjort det før, men nå er det HELE tiden, samt at hun har et slik lurt smil om munnen. tørr ikke og spørre henne heller jeg, for da kommer jeg til og bryte ut i et kjeme glis, og da er vi i hverfall avslørt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Jeg skal også bli trebarns mor,termin rundt 18.06.Er ca 4+1 nå,testet positivt på fredag.Veldig spennende, men også litt skummelt.Har jente på 2 og gutt på 8 fra før.Tenkte å ta første legetimen rund uke 10.Denne gangen har vi tenkt og drøye lenge før vi sier noe,så sant det er mulig.Har røpet det så tidlig de andre gangene,men da har de nærmeste hatt mistanker da.Denne babyen er det ingen som venter på,for å si det slik.(de tror at vi vil ha bare to!)Så da kan jeg nok skjule det en stund om ikke magen buler for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+3 uker på vei og skal til første legetime i morgen. Ringte for et par uker siden, og tenkte kanskje de ville drøye det til 12 uker var gått, men de syns tydeligvis det var greit jeg kom allerede nå. Gleder meg - det blir litt mer virkelig når en er i gang m kontroller.

 

Har to gutter på 3 og 5 fra før, og hadde tenkt å drøye d litt med å fortelle om spiren. I tilfelle abort tenkte jeg det var greit at de ikke var så involvert. Men eldstemann hadde plutselig en dag kunngjort i barnehagen at "mamma har baby i magen", så da var nyheten sluppet, og han hadde tydeligvis snappet opp hele hemmeligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreløpig termin 3.mai og har to barn fra før på 3 og 5 år. Morsomt at du har så lik situasjon!

 

Mine små er heller ikke særlig interessert i babyen ennå, og det er kanskje like greit, for det er jo en evighet til for dem! Men begge gutta har kunngjort at de tror det blir en lillesøster... så spennende blir det!

 

Lykke til med kvalmen og alt ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to solstråler er 2 og 4!

 

Syns vi er kjempeheldige og hvert svangerskap er noe eget og spesielt.

Spent på formen, har vært frisk ift til kvalme og slik med de to eldste, men har fått nyrebekkenbetennelse som har endt i en uke pr barn på sykehus...ikke moro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi venter nr 3 ca 8/6. Har fortalt det til 3 stk nå. Vil kanskje vente litt med å offentliggjøre det mer. Er kun 5+5 enda. har to barn på 8 år og 3 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke at de på jobben skal bli sure for det? De har ingenting med det og det er da naturlig å få barn. Det er da vanlig at de har permisjoner overalt vet jeg. (skjønner hva du mener altså, men herregud da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg venter også 3.barn. Har termin 13062007 så vi er nesten på samme dag. :) Kan bli gøy å følge hverandre da :)

 

Jeg har en gutt på 9 og en jente på 4,5. Vi har ikke sagt noe enda. Altfor tidlig, Tok test i går jeg så trenger å bli vandt med tanken selv en stund :) Det var planlagt men hadde aldri trodd jeg skulle bli gravid etter bare 2 mnd. Tok ut hormonspiral 6.august. :)

 

Jeg har absolutt ingen symptomer, hva med deg?

 

Synes det er litt rart jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei

kjekkt å sjå så mange 3. gangsfødende:)) har termin 31 mai med nr 3:9

har ei jente på 7,5 år og ein gutt som blir 5 om to uker. er 8+0 i dag.

 

Er veldig trøtt om dagen,ømme bryst men ellers så er eg ganske pigg c",).

 

Blir litt spesielt dette svangerskapet, siden det blir min siste baby,kan ikke få fleire,siden eg må ta keisersnitt.så eg skal nyte kvar dag:)

 

Håper alle får ein fin tirsdag

 

klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er litt småugggen, puppene er litt tunge og kjenner også murringer i rygg og mage. Ble gravid på første forsøk med nr tre. Helt utrolig hvor heldige vi er!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Venter nr 3 jeg også,termin 9 juni .skal til legen 24 okt,men bare for å bekrefte at alt er ok denne gangen,mistet for tre måneder siden,fem uker på vei og i januar 12 uker på vei,så er litt nervøs.Men velsigne kvalmen som er kommet sier jeg.Har to barn fra før på 12 og 10..

forteller ikke jeg heller før jeg er 12 til 13 uker på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Jeg også nr 3, er 5+4 i dag. Har ikke tenkt meg til vanlig kontroll før i uke 12-13 om jeg kommer meg så langt, men skal til tidelig UL i neste uke pga blødninger og SA sist. Vi kommer ikke til å si et kvidder til noen andre enn de som alt vet om det (min nærmeste venninne og et vennepar som bor i nabohuset) før etter uke 12, da skal 4 åringen få vite det først, så kan evt han få fortelle det. Han på 2 år kommer vel ikke til å skjønne så mye. Kommer bare til å forklare at jeg har en baby i magen og at den kommer en liten stund etter 17 mai eller til sommeren igjen, 4 åringen skjønner såpass (termin er 11 juni)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...