Lindaes Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Sønnen min på 8mnd har begynt å få utslett på kroppen.Det begynte med bare litt.Det er rødt og tørt.Jeg spurte legen min,han sa jeg badet ham for mye.Nå har det kommet masse utslett,på begge armer og hele magen.Og det er ikke fordi jeg bader ham for mye.Kan det være noe jeg spiser??Kan han reagere på ull??Han har brukt en del ullplagg i det siste
Luca Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Ser du etterlyser svar, men har ikke peiling:-) Så dytter litt... Vet noen her har skrevet at hvis babyen har atopisk eksem, så kan de ikke bruke ull. Søk på feks eksem i søkeboksen oppe til venste og velg forum.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Atopisk eksem? (barne-eksem) Leste nemlig innlegget ditt "hallo" lengre opp på siden. Kanskje det ikke er så mange her som vet noe om eksem? Bare de som har det selv eller har barn med det vet jo endel om emnet. Jeg har ikke erfaring selv, men har tre venninner som har barn med (atopisk)eksem. Jeg ville søkt på feks google om eksem, utseltt osv. Lommelegen har en del bra sider. Håper du finner ut av det!
Lindaes Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2006 Takk takk ,fant en del på den siden.Tusen takk ,visste ikke om den siden:)
allergibarn Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Han kan nok reagere på ull. Eller vaskemiddel? Har du vasket med Milo? Vanlig Milo inneholder jo parfyme... men det finnes en ny en uten. Det kan være noe du eller han spiser, spesielt melk eller egg kan gi eksem. Ellers er det vanlig med tørr hud (barne eksem eller atopisk eksem) uten at det er matvarer de reagerer på. Prøv med bomull noen dager, tenk over om du eller han har spist noe dere ikke har spist før. Egg? Melk? Nøtter? Fisk? Lillebror her skal testes for allergi nå, da han får eksem i fjeset når jeg spiser egg, nøtter og fisk.... han var veldig tørr ihuden da jeg drakk mye melk, men det har jeg kuttet ut. Han er bare 6 mnd og har såvidt begynt med grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå