Gå til innhold

Gravid og ut å fly? (samme som på ass.befruktning)

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol

Er det noen her som vet hvordan det er i forhold til å ut og fly dersom man er gravid?

Vi skal igang med IVF i november og håper seglvfølgelig at det klaffer på første forsøket selv om vi er realistiske....

Vi gifter oss den 5 mai 2007 og i den forbindelse tenkte vi at vi skulle reise til Hawaii på bryllupsreise. Det er jo en del timer med fly da...

Så dersom det klaffer på første forsøket vil jeg være ca 5 måneder på vei. Greier vi det på andre forsøk vil vi være ca 2 måneder på vei. Synes det er litt risikabelt å bestille reise dersom det ikke er noe smart å reise gravid så langt.

Noe som vet hvordan det er?

Klæm

Fortsetter under...

Hei:o)

Flyselskapene har vel ingen restriksjoner, så lenge du ikke er i siste delen av svangerskapet og det er fare for fødsel ombord.

Problemet er heller faren for blodpropp f.eks under en så lang flytur. Jeg vet seriøst ikke hva jeg ville gjort om jeg var deg...Dersom du er gravid og formen din er dårlig, kan du da bruke avbestillingsforsikringen eller må du være alvorlig syk, da? Dette er virkelig noe og tenke over....Jeg har vært gjennom samme problemet selv, men det løste seg av seg selv siden jeg ikke er gravid når vi drar..

Gjest Bjørnen Collargol

Ja det tar noen timer, men det er 2 mellomlandinger så man får strekt litt ordentlig på seg innimellom :-)

Tror kanskje jeg skal høre med legen min for sikkerhets skyld jeg!

Takk for svar i alle fall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...