Gå til innhold

Sliter med å slutte med hasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har røkt hasj tidligere, men har klart å slutte med det. Jeg har 2 barn, en på 15, og en på snart 11 år.

Jeg røkte ikke hasj da jeg gikk gravid med første, men da jeg gikk med andre, hadde jeg røkt hasj i 3 år nesten hver dag, og klarte ikke å slutte, mye pga av dårlige venner som satt og røykte rett ved siden av meg, jeg selv hadde dårlig evne til å si nei takk også, pluss at samboeren min, faren til mine barn også røykte hasj. Jeg visste at jeg gjorde noe galt, men ba til gud hver dag om at jeg måtte få mot til å slutte å røyke, om ikke med engang, så iallefall da barnet var født. Mange kan vel si at det er egoistisk å røyke hasj under et svangerskap, jeg følte det ikke akkurat sånn. Ikke da iallefall, jeg slet virkelig med å slutte. Barnet ble født, en gutt på 3950 gr og 52 cm lang, UTEN noen form for abstinenser. Ikke var han deformert heller. MEN!!! Noen år etterpå kom et lite sjokk, han hadde eller har ADHD. Faren til barna mine døde i en trafikkulykke i år 2000, men han var veldig hyper av seg før han døde, og selv om det er for sent og finne ut av det nå, så tror jeg han hadde adhd selv, og dette kan være arvelig.

Jeg sier ikke disse tingene fordi jeg mener at det er greit å ruse seg på hasj når man går gravid. Nei, jeg sier det fordi jeg var HELDIG at barnet mitt var så friskt som det var, og jeg føler meg velsignet av den grunn. Jeg er nå gravid for 3 gang, men har holdt meg borte fra hasj i 11 år nå.

Jeg håper virkelig at alle dere med rusproblemer av uansett slag, kan finne styrken i dere til å si NEI TAKK. Hvis det betyr at dere må slutte med de vennene dere har, so be it... Hvis det betyr at dere må flytte til et annet sted for å komme bort fra såkalte venner, so be it... Bare tenk på at den lille dere bærer i magen deres, fortjener mer enn hva dere for øyeblikket kan gi, og strekk dere etter dette. Strekk dere etter det 'Mer' som ditt barn fortjener, og du vil til slutt føle at alt var verdt det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, å jeg som har dårlig samvittighet fordi jeg har tatt et par paracept i hele svangerskapet....

Fatter ikke at noen klarer å gjøre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...