Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #26 Skrevet 11. mai 2007 Herregud, jeg blir så utrolig provosert av sånne folk som deg! Hold deg unna det forumet her hvis du ikke har peiling, ok? For det har tydeligvis ikke. Du skriver at ungen hennes kommer til å få abstinenser osv. Men det er bare tull! Å røyke hasj er faktisk mindre skadelig enn å røyke sigaretter under graviditeten! Jeg sier ikke at det ok å røyke under svangerskapet, men det er ikke så ille som du sier! "Skal dere absolutt sette barn til værden må dere jaggu ta ansvaret oxo!!" Har noen sagt at hun absolutt skulle sette et barn til verden? Står ikke noe om at det var planlagt eller ei.. Stakkars ungene dine som får ufrivillieg og uforskyldte problemer resten av livet sitt på grunn av en mor som er så intetanene som deg! Håper virkelig at ungen din ikke tar etter deg.. Stakkar!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #27 Skrevet 7. desember 2008 Du bare skjønner det ikke du??? Hva er grunnen til at du er inne å leser eller svarer på disse mld? Ut i fra hva meningen din er, så har du jo absolutt overhode ikke noe her å gjør. Må vel være et emne du faktisk kan komme med noe fornuftig kritikk på,
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #28 Skrevet 10. desember 2008 I jamaica bruker de hasj mot kvalme under graviditeten, men de røyker det ikke pga skader fra TOBAKK! de bruker det i te og spiser det osv.. så jeg vet ikke jeg..noen sier det er lvsfarlig, andre sier det er ganske harmløst. vet ikke hva jeg skal tro,men har nå gått en uke uten..må innrømme jeg har lyst på noen trekk, men må bare klare meg uten.. har slutta med sigg og alkohol ble det slutt på da jeg begynte med hasj, for det var en mye bedre rus og mindre skadelig både for meg og for folk rundt meg..(ble ganske gal i fylla) det er altfor lite konkrete undersøkelser om hasj og svangerskap, det blir alltid sammenlignet med andre sterke rusmidler og alkohol.. men fra mitt synspunkt er alkohol 100 ganger værre enn hasj, på alle mulige måter!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #29 Skrevet 10. desember 2008 Hasj brukes jo som medisin...i usa feks, og er jo lovlig i cofeeshops i amsterdam. så hva skal man tro da?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #30 Skrevet 1. mars 2009 Hei vet det kan være utrolig vanskelig og slutte og røyke. har sluttet for en stund siden selv. den sykiske avhengigheten en stor. men er faktisk bare de første ukene som er jævelig. siden man fortsatt er litt slapp og demotivert. prøv og kom deg ut og gjør noe lei film gå på kino. finn på noe når du kjenner suget. er jo best at den lille i magen slitten alt som evt kan være skadelig. bedere og være på den sikkre siden. lykke til og håper du klarer og slutte snart. må bare håppe i det
Pamis Skrevet 2. april 2009 Forfatter #31 Skrevet 2. april 2009 Til alle som kjefta og kom med teite ting å si: Jeg søkte faktisk proffesjonell hjelp samme dagen jeg fant ut at jeg var gravis og 17 dager etter innlegget ble skrevet, så ble jeg innlagt. Jeg var innlagt i 1 år og har i dag vært rusfri i 2 år og 5 mnd. Og datteren min ble ikke født med noe som helst abstinens, heller ingen andre plager. Jeg spurte dere om noen hadde noen råd, ikke kjeft... Pamis - mamma til ei nydelig lita jente på 2 år og 1 mnd.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 8. april 2009 #32 Skrevet 8. april 2009 gratulerer med jenta-selv om hun er over to år:) og gratulerer med rusfrihet:) godt gjort:D
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #34 Skrevet 16. april 2009 Håpr inderlig barnevernet får snusen i dette. Dette er barnemishandling!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #35 Skrevet 16. april 2009 Bruk rastløsheten til noe fornuftig, og ikke tenk på at du skal slutte tvert. For meg er det alltid "belønn deg selv-metoden" som virker. Jeg er flink en stund, og så kan jeg belønne meg selv littegranne etterpå. Til slutt forsvinner lysten til å røyke, for det er mye mer behagelig å ikke røyke.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #36 Skrevet 16. april 2009 Her synes jeg det er mange unge, uvitende og dømmende mennesker. Trodde dette forumet skulle være for å støtte eller hjelpe de som sliter eller kjenner noen som sliter. Synes det er et steg i riktig retning å erkjenne sine problemer og håper det vil kunne føre til at de som sliter kan søke hjelp. Hjelper lite når flere her inne slenger usaklige, dømmende og barnslige kommentarer, for det er det siste de trenger.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #37 Skrevet 17. april 2009 Blir egentlig jævlig provosert av å se hva dere skriver til Pamis. Dette er faktisk et forum for RUS!!! Hallo!! Og hvem faen er dere til å sitte å dømme henne?? Røyke dere hasj kanskje?? Hva vet vel dere da???? Faen ikke uttal dere om ting dere ikke har greie på! Pamis: leter også etter svar.. prøver å finne artikkler eller forskning om gravide som har vært røykere lenge før graviditet, og hvilken innvirkning dette har i forhold til en gravid som kun røyker under svangerskapet. Men det er liksom bare det de har forsket på da, virker det som... Stå på og ikke gi opp!
Bollabell Skrevet 22. april 2009 #38 Skrevet 22. april 2009 ikke uttal deg om noe du IKKE har peiling på. Det er faktisk ganske så vanskelig å slutte å fyre. Har gjort det selv i 12 år, og det er lettere og slutte med ganske mye annet. Det vet jeg for jeg har prøvd. Man blir kanskje ikke fysisk avhengig slik man blir av feks heroin, mens med hasj så sitter det jævli mye oppe i hodet og går hardt utover psyken. Man kan faktisk føle at man holder på å bli gal. Jeg fant ut at jeg var gravid for en uke siden, har klart og legge bønna på hylla, men det har også kostet litt for å si det slik
Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 24. april 2009 #39 Skrevet 24. april 2009 Hei, det er lenge siden vi blåste liv i denne debatten første gang, men ettersom den fortsatt er aktuell, vil jeg gi en kommentar. Fint at du viser til kilder for dine synspunkter, det er første krav. Utgiver er resultat av svensk forskning på temaet, i hvert fall er boka utgitt av en anerkjent svensk psykiater. Den delen er grei. Men jeg har faktisk vanskelig for å godkjenne kunnskap som beror seg på hva andre mener uten at de har kjent det på kroppen selv, personlig erfaring veier mer enn antagelser ut fra observasjon. Tviler på om forfatteren selv har oppfostret barn hvis mor brukte cannabis under graviditeten... Selv røykte jeg cannabis veldig ofte under min første graviditet. Barnet ble friskt og har nærmest aldri vært syk. Hun er i dag en glad tolvåring og vellykket, om jeg kan legge til litt skryt, hun er langt mer sosialt intelligent enn hva jeg var, og samtidig blant de beste på skolen faglig sett. Dessuten var hun raskere i utvikling enn mine øvrige fire barn, som ikke fikk cannabis. Dermed kan jeg vel slå fast at hun ikke besitter noen skavanker påført henne den tid jeg røyket cannabis. Dette er overhodet ikke ment som noe promotion til fordel for cannabis, mer ment som beroligende støtte til dem som sliter med å legge hasjen på hylla. Om det er noe i advarslene, gjelder det tydeligvis ikke alle i hvert fall. Alt med måtehold er mitt beste råd. For øvrig har jeg lyst til å kjefte på disse som har slengt med kjeften i denne tråden. Tenk om dere var i følgende situasjon: Dere var sammen med "verdens greieste make". Plutselig viser det seg at livsledsageren har en voldelig side, som kommer til syne gradvis sterkere ettersom forholdet varer. En dag har dere fått nok av voldsomheten, og må søke hjelp på et krisesenter. Hva da om dere får kommentarer som "Det er din egen feil som har havnet i denne situasjonen. Siden du er så dum, kan du bare ha det så godt. Stakkars barn!" Hva får dere ut av slik behandling? Skjerpings jenter, dere utviser svært dårlige pedagogiske evner, dere burde øve dere litt før dere satte barn til verden. Pføy *fnys*!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #40 Skrevet 26. april 2009 Hei! Skjønner at du sliter. Jeg fant ut at jeg var gravid på torsdag morgen. Jeg tok min siste joint onsdagen. Jeg har klart meg helt fint, men det har nok med at vennene mine og kjæresten som også røyker, støtter meg veldig og er stolte av at jeg klarer meg. Da får jeg ekstra motivasjon:) Jeg hadde en pause på 4 uker for 2 uker siden også, da gikk det helt fint, for da hadde jeg ingen tillgang. Men det er mye hardere å se på at alle røyker sånn som nå, men er bestemt på å ikke røyke noe som helst nå. Tar meg gleden av å mekke opp i ny og ne, bare for å ha det mellom fingrene. Nesten halve gleden det:P STÅ PÅ, LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #41 Skrevet 26. april 2009 ka for et liv tror dere disse ungene får??? tenk skikkelig godt etter. bare d at far evt røyker litt hadde gjort at eg dumpet han.. gitt han et ultimatum slutt eller gå. Hvorfor blir dere gravid i det heletatt??? GREIT MAN ØNSKER SEG BARN.. men man må vite t man kan gi barnet et skikkelig liv. økonomisk. emosjonelt og barnet skal ha d bra psykisk.. jeg kjenner mange som har foredre for bare fyrer litt. og INGEN av de barna har det bra.. sliter på skolen, psykisk eller er tatt av barnevernet.. dette e faen meg hårreisende. Orker dere og stå opp hele natten, vaske klær, bysse på en baby som har evt kolikk til den er 3 mnder.. Ungen skal ha oppfølging på skolen og.. og ikke minst ungene blir skadet av at dere holder på mens dere er gravid. man bør ha vært helt ren i minst 6 mnder før man lager et barn. dette gjelder begge. dere bør ikke få barn før dere slutter me narkotika.. unner dere virkelig et annet menneske så vondt? abort er løsningen her etter min mening. FY FAEN.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #42 Skrevet 26. april 2009 de som fyrer e jo de daffeste menneskene som finnes.. Kan aldri tenke meg at dokkar orker alt som krever me en liten baby..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #43 Skrevet 27. april 2009 Dette forumet består stort sett i gravide som ønsker å SLUTTE å røyke fordi de bærer et barn! Jeg syns det er flott at de gjør den innsatsen. Jeg er en av dem. Graviditeten var ikke planlagt, men jeg og samboeren min ble kjempeglade når vi fikk vite det. Og da var det operasjon røykeslutt! Det sårer faktisk at du drar det så langt og sier at jeg egentlig skulle tatt en abort, for jeg er ikke verdig et barn når jeg har røyka hasj!?! Vi blir ikke helt idioter selv om vi liker å slappe av med en joint! Vi skjønner like godt som deg at et barn trenger oppfølging hele tiden. Hvordan tror du egentlig at folk blir av hasj?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #44 Skrevet 7. mai 2009 Hasjrøking under svangerskap øker sjangsen for å få barn født med abstinenser eller føtalt alkohol syndrom. Symptomene kan være svært varierende. De aller fleste opplever problemer knyttet til hjernen og nervesystemet. Enkelte barn har hovedsakelig problemer med lærevansker, sen utvikling og språkproblemer. Fra disse er det en glidende overgang mot de barna som er mentalt tilbakestående med betydelig hjerneskade. Så godt som alle organer i kroppen kan bli skadet. Mange har et karakteristisk utseende i ansiktet. I tillegg til hjernen er misdannelser i øyne, ører, hjerte, mage-tarmsystem, nyrer, urinveier, muskler og skjelett vanlig. Det å få muligheten til å bære fram et menneskeliv, må være en kjempe god grunn til å slutte med hasj og alkohol inntak.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #45 Skrevet 8. mai 2009 Ikke det at jeg tror at det er uskadelig for et lite barn med for store mengder THC, men hvordan kan THC forårsake FAS og abstinenser?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #46 Skrevet 8. mai 2009 Ta en titt på den linken jeg har lagt ut. Under "se på dette "på forumet som ble lagt ut i går.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #47 Skrevet 8. mai 2009 Jeg skulle gjerne likt å vist hvor du fikk denne informasjonen fra gitt. For nesten alt du sier her er bare tull. Hvis du tar en titt på den linken som ligger her på forumet under "se på dette ;)" En kvinnelig lege som har studert dette i mange år.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #48 Skrevet 28. mai 2009 Tro meg når jeg sier at jeg vet akkurat åssen du har d, har selv røykt rev i 15 år å er nå gravid med første.. Ja d er vanskelig men d går, min samboer er også røker.. jeg har heller ikke sluttet enda selv om dette er noe jeg har tenkt å gjøre blir dtil at du skyver d foran deg helle tiden.. D beste er å bare gi seg, men trapp gjerne ned viss du røker mye, da abstinensene du faktisk får heller ikke er bra for barnet... Å til derre som sier at hun bare skal be om hjelp har derre tenkt på at folk kansje er redd for at barnevernet skal blandes inn..Er ikke bare bare .. Å slutte med rev etter flere års bruk er fullt mulig uten hjelp, har med vilje styrke, støtte fra venner å fammilie å gjøre..Har selv sluttet med bruk av både benzo & amfetamin med hjelp fra venner å fammiie har vært borte fra d i 8 år.. Masse lykke til å husk ta en dag av gangen.....
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #49 Skrevet 2. juni 2009 alle opplysinger som ligger ut,trenger ikke å stemme,vi er veldig styrt av staten og de opplysingen som kommer ut,kansje om 10 år så er det ok å ta seg en joint og helt bak mål å drikke alkohol. syns til tider nordmenn kan overdrive og være veldig snare til å dømme,vi alle er ikke like og trenger ikke å føle regler til punkt å prikke...vi er mennesker og vi feiler og tar feil. selv om hasj ikke er lov her så trenger det ikke å være så sinsykt farlig som enkelte tror.. men ingen rusmidler er bra under et svangerskap elr i ammeperioden. stump røyken,slutt med"dop" og alkoholen,ikke ta sterke medisiner. bo på fjellet og spis økologisk mat og drikk imsdal som du først koker . herregud,det er lov å tenke litt selv. alt med måte....og blir ting vanskelig....søk hjelp elr finn den indre styrke. det er lurt å spørre om hjelp, og det er godt å vita at man ikke er alene....å tror at man er den eneste der ute som gjør noe som ikke er bra,kan jo igjen føre til angst. SÅ ikke vær så snar til å dømme,ha litt empati og vær saklig. kom med noe som kan hjelpe. lenge leve nestekjærlighet:)
Hemningsløs ツ Skrevet 2. juni 2009 #50 Skrevet 2. juni 2009 For å si det sånn, så er en person som røyker hasj mye "snillere" enn en alkoholiker. Og jeg skjønner at du sliter med å slutte å røyke hasj med tanke på at du har tatt sterkere saker som pepper før. Bedre at du holder deg til hasjen enn amfetaminen, men dersom du sliter med det. Hvorfor ikke bare gå et sted der du kan få hjelp? For din og barnets skyld. Det er ikke noe galt i det, og man skal ikke dømme noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå