Gå til innhold

Fått mage.... Normalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid for andre gang og går nå inn i uke 11, men syns jeg har fått så stor mage allerede. Sist fikk jeg ikke noe før langt uti... Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at hvis man ikke har noe særlig magemuskler så kommer magen fortere. Jeg er 11 + 5 og har jo ikke fått særlig mage da, ingen kan se at jeg er gravid. Men jeg syns den står litt mer ut en den tidligere flate magen min. Men jeg hadde nå likevel magemuskler før, men kanskje de med to mnd trenings slutt har krympet inn, hehe. Tror nok dette med mage er veldg inviduelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske normalt å få mage tidligere når man har vært gravid før. Det har noe med at kroppen kjenner igjen "symptomene" og reagerer raskere på disse, livmoren vokser raskere. Er selv tredjegangs, i uke 11 og har fått en liten mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum.. Jeg er 5 + 4 nå, jeg har ALLTID trent og er desverre alt for tynn etter mange (og min egen) mening.. På meg synes det faktisk allerede.. Jeg har drev med turn i 15 år, klatring i 9, fotball og håndball i 7 år og drevet på div helsestudio og nå de siste månedene tatt opp litt gammel kunnskap om hest..

 

Tror det er veldig individuelt når det syns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig når det ikke er første svangerskapet, kroppen husker fra sist. Jeg fikk ikke mage før i uke 19 med førstemann, men måtte gi opp de vanlige buksene alt i uke 9 med nr 2... Tror ikke det har med om man er veltrent eller ei å gjøre, men at kroppen har gjennomgått et svangerskap før og reagerer fortere på prosessen som skal skje enn første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min har ikke vøri gjennom noe tidligere svangerskap, men mamma fikk også synlig mage ganske tidlig.. Min er på langt nær synlig, men jeg ser det og merkr det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

jeg har også fått mage er 9 veker i dag. har hatt litt mage siden veke 5. mamma sier at hu ser det påmeg at jeg er gravid. hun sier jeg er lik henne, hun fikk også mage tidli. så tror det er veldig individuelt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+0 og i slutten av forrige uke begynte magen å vise seg... Særlig om kvelden er den veldig stor! Da er det veldig ubehagelig å ha på seg vanlige bukser, så det går mest i joggebukser! Synes ikke det er så behagelig å gå med buksesmekken åpen jeg, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har vært gravid tidligere har magemusklene vært strekt godt og de yter derfor mindre motstand mot den voksende livmoren, derfor tidligere mage ved senere graviditeter............. som en generell regel, alltid individuelle forskjeller her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...