Gå til innhold

Valg av fødested


Kendra

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart til den første kontrollen min hos legen, er 9+0 da. Og da må jeg vel ha bestemnt meg for fødested. Jeg fødte på Ahus sist, men er så i tvil om jeg skal søke meg dit neste gang!!! Fikk ikke noen god opplevelse der, følte det bare var kaos med altfor mange fødende, fødte i den perioden på sommeren hvor de måtte bruke bøttekott som føderom!

 

Men så har jeg hørt så mye positivt om Ringerike sykehus utenfor Drammen, det er et mye mindre sykehus, og jeg tror de fødende vil bli mye bedre tatt vare på der. Det er jo lenger å kjøre, men hva er det ikke vert hvis vi kan få det mye bedre.

 

Syns ikke det var noe hyggelig på Ahus siden det er gammelt og slitt, og mange jordmødre og annet personell å forholde seg til.

 

Uff, dette ble langt, men dere som tilhører Ahus, vurderer dere andre sykehus, eller velger dere det siden det er nærmest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg bur på Grünerløkka no, men hugsar ikkje kva sjukehus eg høyrer til (trur kanskje det er Ahus faktisk) Trur eg kjem til å velje Ullevål dersom eg får plass, verkar så bra med pasienthotellet der... Det er jo stort press på sjukehusa i Oslo då, så eg kan jo risikere å bli sendt til Ahus likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til på Ahus oprinnelig men bor slik til at jeg også kan velge Kongsvinger Sykehus. Har hørt mye positivt om det, men til syvende og sist blir reisevei avgjørende for meg. Det er ca 15 min lenger til Kongsvinger, dvs. totalt 50 min. For mange rundt i landet er jo ikke det så langt men... Jeg skal ha mitt tredje barn og det kan jo være at dette går raskt og vil derfor komme så fort som mulig til kyndige hender. Nr 1 fødte jeg på Riksen (sånn passe OK), nr. 2 fødte jeg på Ahus. Var fornøyd på Ahus, selv om jeg også opplevde det å forholde meg til mange personer. Jeg fikk ihvertfall meget god pleie første 12 timer etter fødsel. Og i etterkant har jeg etter begge fødsler slitt med brystbetennelser og der må jeg si at ammepoliklinikken på Ahus var helt fantastiske!! Snakk om å være tilgjengelige 24 timer i døgnet og lydhøre overfor mine erfaringer/ønsker, følte at jeg fikk så mye oppfølging (de ringte til og med hjem til meg på kveldstid - uoppfordret - for å høre hvordan det gikk) og hjelp i forhold til brystbetennelsen etterpå. For meg blir det derfor reisevei og en ammepoliklinikk som fungerer bra som blir avgjørende.

Det som er viktig å huske på er at vi alle har ulike erfaringer med de samme fødestedene, du vil kunne høre gode og dårlige historier om alle sykehus. Du må tenke på hva som er viktig for deg!

Lykke til med valget!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat på heimesida til Helse Øst, og eg soknar faktisk til Ullevål, så då blir det vel der uansett (såframt det ikkje er smekkfullt på føden den dagen bebisen vil ut...)

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører egentlig til Ahus, men har valgt å søke om plass på riksen. Forrige gang fødte jeg på Ullevål fordi jeg bodde i Oslo på den tiden. Jeg har ikke hørt så mye negativt om Ahus, men de har ikke lystgass der og ved forrige fødsel var det min aller beste venn :) Riksen tror jeg er bra og det er såpass nytt og fint. Håper jeg får plass der.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...