Gå til innhold

Oktober: Slimproppen gikk idag :-)


Vesla 77

Anbefalte innlegg

Jippi... termin idag - ingen fødsel ennå - men slimproppen gikk istad (ingen tvil om at det var proppen forresten! en virkelig stor slimklump) og jeg ble så glad for at det endelig skjer noe!

 

Skulle jo egentlig født igår pga. fullmåne ;-) - men bebis hadde visst andre planer. Mye kynnere og mensmurringer også i helgen - snakket med JM istad som mener at vi kan forvente fødsel innen 2-4 dager (eller før). Da ble jeg veldig glad - selv om det ikke er noen garanti selvfølgelig! Og litt småstresset på en måte... rart å tenke på at det nå skjer veldig snart etter all denne ventingen.

 

Andre i føde-farta?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SÅ SPENNEDE!!!

Hadde selv STORE planer om å føde i går og var uthvilt og klar... det var jo som du sier fullmåne! :-)

Hehe den gang ei, jeg går her fremdeles med min 2-3cm åpning og moden livmorhals men ingenting er skjedd ennå :-(

 

Terminen min er først til fredag (13.10) men jeg har time hos legen tirsdag så har det ikke skjedd av seg selv innen den tid er det nok ingen bønn lenger da er det innleggelse og igangsetting. Over termin vil de ikke ha meg pga svangerskapsforgiftningen. Er i grunn heldig som har fått gå så langt (selv om det er litt vanskelig å se på det på den måten... blir jo ganske så UTOLMODIG da!!).

 

Men det er som du sier, nå som det "pluttselig" blir en realitet så blir man nesten litt forvirret. Gleder meg jo enormt, men har problemer med å forstå rekkevidden av det hele.

Ellers er vinduene mine ikke på plass, men er så klar som jeg kan bli likevel.. Hehehe

 

Vi sees sikkert på sykehuset vi da! :-D

Jeg skal nok på B3 (spesialenheten, men førstemann ute kan jo sende sms :)

 

LYKKE TIL!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen min gikk for over en uke siden, jeg hadde for en uke siden 2-3 cm åpning og moden livmorhals, og jeg har masse sterke rier! Men kommer babyen?? Nei... Trodde jordmor at du kunne forvente å føde innen 2-4 dager fordi slimproppen har gått? JEG VIL VÆRE FERDIG MED DET... Men, har ikke termin før den 20, så spørs om jeg bare må fortsette å smøre meg med tålmodighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heieid : Ja, JM antydet at jeg kunne forvente fødsel innen 2-4 dager etter at slimproppen har gått - men det er kanskje i hovedsak fordi jeg er på termin nå?! Det er jo ingen garanti.

 

Ja, den tålmodigheten er ikke alltid lett å finne kjenner jeg - nå er jeg bare mega klar! Lå med rier i natt men de dabbet av rundt kl 6... ? hva er DET for slags muffins???

 

Vi får holde ut i ventetiden sammen :-) Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triad: Nå er det mandag .. og det betyr tirsdag imorgen!! Så du settes igang i morgen du da??? På ullevål?

 

Ja, man føler seg ikke SÅ heldig når terminen er der og fortsatt ingen baby - men som du sier er det jo absolutt det beste for babyen å komme innen normal-tiden, jeg har flere venner som har født prematurt - og DET er ikke en ønskesituasjon akkurat! Jeg er bare VM i utålmodig akkurat nå.... lå med rier i natt til 6 tiden - men de dabbet ut :-(

Nå har jeg bare fått energi-kick og vasket hele huset (!) så får jeg håpe at DET er et tegn da ;-) leter stadig etter tegn .. ha ha

 

Du får ha masse lykke til!!

Ser frem til å høre baby-nytt fra deg!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er med åpning og slimpropper som går - her har har jeg mer følelsen av at det ikke skjer så mye....

 

Prøvde å gå tur i skogen igår, og ordne og fikse masse annet småplukk for å være i aktivitet - endte opp med mer bekkenvondt enn vanlig :-( Godt jeg skal til akupunktur idag.

 

Terminen er til mandag (16.10), men jeg har jo hele tiden hatt en klar følelse på at jeg kommer til å gå litt over....hmmmmm er ikke helt happy for det nå, har ikke så lyst til å bli igangsatt....

MEN nå har jo ikke jeg svangerskapsforgiftning, så kanskje jeg slipper. Håper det.

 

Skal finne energien og sette igang med både hus og mann her - kanskje det hjelper hvis troen er sterk nok????

 

Lykke til alle sammen - snart er det vår tur!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rier, så spennede! Men kjedelig at de forsvant igjen :-(

Har lest at å holde seg i bevegelse (typ gå opp og ned trapper) kan få de til å vedvare... men dette energi kicket i tillegg til at s.p. allerede er gått er jo ett godt tegn! :-D

 

Ellers så er det fremdeles stille her ja, 1 døgn igjen til jeg skal på sykehuset... 1 døgn igjen med mulighet til å starte av meg selv...

Har prøvd å spise fersk annanas, gå lang tur i skogen, drikke ett glass rødvin, sex under fullmånen...

Men ingen ting altså, mistet all tro på disse kjerring rådene.. men er jo verdt å prøve eller hva!?! Hehe.

 

Hva sykehus angår så har jeg sagt opp plassen min på Ullevål så det blir Fredrikstad på meg også ;-)

Kanskje vi sees der?! Men som sagt, jeg skal nok på B3/spesialenheten siden jeg har svangerskapsforgiftning... og jeg regner med du skal på Normalenheten? Eller har du tenkt til å prøve deg på Fødestua?

 

Selv hadde jeg egentlig lyst til å prøve meg på fødestua og føde i vann... men det lar de meg desverre ikke gjøre nå. For å få komme inn på avd der må hele svangerskapet ha vært normalt og gått problemfritt for seg.

 

Har lagt deg inn på mobilen min hvertfall så du får nok en liten mld når underet er skjedd selv om det virker aldri så langt unna nå...

 

Klem & Lykke til da, kanskje sees vi i Fredrikstad?? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, vesla 77 og Veslemy 77...

Ser først nå at dette ikke er samme... Hmmm noe surrete trodde det var Veslemy 77 som var på vei til å føde jeg :-D

 

Hehe du får uansett ha lykke til Vesla 77 og Veslemy 77 du får kose deg på Mossetreff torsdag om ikke det skulle skje noe innen den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i orden :-)

Jeg ble litt forvirret der et øyeblikk.. he he..

 

Jeg skal på Ullevål ABC - forhåpentligvis iløpet av kvelden eller natten... men det tror jeg jo hver kveld når jeg går og legger meg. Evig optimist!

Det vingler mellom det og tanken på at det sikkert aldri kommer til å komme noen baby i det hele tatt - at jeg bare skal gå her og være gravid resten av livet :-(

 

Lykke til i Fredrikstad jenter! Håper det skjer noe NÅ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...