Gå til innhold

Overgangsstønad?hvor mye?

MinLilleSkjønne<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

takk:) men... nå skal dere få høre. Jeg blir alenemor for barnet. vel, barnefar stiller masse opp, men jeg skal bo aleine med barnet.

NÅR starter jeg å få den overgangsstønaden? måneden etter fødsel? eller? og er det sikkert at alle får 9626 kr?

jeg var nemlig på sosialkontoret og skulle søke om bostøtte, emn det kunne de ikke hjelpe meg med siden jeg ennå ikke har fylt 18. jeg fyller i nov.. da sa de at de første månedene så kunne jeg betale husleia på 5300 med en del av overgangsstønaden? det er vel helt feil å foreslå det?! det er vel en grunn til at man får 9626 kr i mnd og det er vel ikke til leie et sted? eller?

håper på svar=)

hm..okei.

Det jeg veit da, er at du kan søke om den stønaden etter du er i uke 25..eller 26! og at du kan få forskudd på det liksom.. nå skal jeg ikke si helt sikkert om det bare gjelder engangsstønaden eller de begge (overgangs stønaden og engangsstønaden)..

Jeg skjønner at du er forvirra,for det er sååå mye info hele tia..! men som alenemor, veit jeg iallefall at du har krav på en del penger:)

Annonse

okay=) jeg har søkt om begge deler... engangsstønaden sku jeg visst få rett på konto om tre uker. men det stemmer kanskje at om jeg får full overgangsstønad, så kan dette f.eks. være med på å dekke husleia...:) for overgangsstønad er jo til "livsopphold" som det heter.

du venter ei jente 14 januar?:D

jeg har termin 17 jan... veit ikke om det blir gutt ell jente ennå. vi fant ut graviditeten ganske seint, så nå skal vi på vår 2 UL te torsdag, så da får vi kanskje vite om det blir gutt eller jente da...:)

hvor gammel er du?

mvh

Den summen kan du bruke på hva du vil, for uansett hva du bruker den på, så er det til fordel for ungen..om det er husleie,mat,mammaklær,gardiner eller babydyne..assa det velger du sjøl:) Allerede om 3 uker? da har u fiksa deg godt:) har akk sendt inn søknaden,jeg:)

Ja, jeg venter jente 14.januar:) de sa på UL at det mest sannsynlig er jente,da..så alt kan jo skje:p betaler du for den 2.UL? jeg vil se babyn min igjen, jeg ååå!!

Lykke på torsdag, det er sååå moro:D

Jeg er 19 år! og fra oslo.. gammel er du da? og fra hvor?

nei, betaler ingenting jeg.. men det er fordi at på den første UL så skulle vi bare se hvr langt jeg var på vei.. men du kan jo få se babyen din igjen for ca 500 kr hørte jeg... typen min mente at det kunne det være verdt om jeg vil se den flere ganger=D

Jeg er 17(18 i nov)! akkuart nå bor jeg i ås, går videregående her... men 1 des skal jeg flytte tilbake te Fetsund, like ved lillestrøm... veit du hvor det er.. da bor jeg bare 20 min unna kjærsten=D

har du lagt på deg mye/fått stor mage? syns ikke jeg har blitt så stor jeg... og bare lagt på meg 3 kg...:/

Ja,har også hørt at man kan få UL for rundt den prisen.. eller 1500 om man vi ha 3d bilde/UL..

Jeg kjennte en som hadde en far som bodde i fetsund..hehe..jeg bodde på skjetten før, så det er ikke så langt unna der, har jeg forstått..

Nå syns det at jeg er gravid liksom.. veit om en som er en uke lenger enn meg påvei, som har gått opp 2 kg bare, men man ser også på henne at hun er gravid..

Det kom ikke før nå,på meg..rundt uke 23 kanskje, så man på ekte at jeg var gravid,ikke bare lubben..hehe. I dag er jeg 26+0 :)

=)

ok.. men er nok nå magen for fullt begynner å vokse. det synes j at jeg er gravid. har fått endel mage, men det er alt..ikke lagt på meg noe som helst ellers, men mange sier at det bør jeg bare være gla for:p

skjetten og fetsund er ikke langt fra hverandre det nei=)

du får ta en UL til da vettu...;) så kan du glede deg ennå mer..

så du har søkt overgangsstønad nå? ell engangsstønad? begge deler kanskje=)?

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...