Gå til innhold

ser ut som om ammingen går mot slutt. bare noen tanker:)

Anbefalte innlegg

Han er snart 8 mnd gutten min. Fullammet til litt over 6,5 mnd. Nå har han fått smaken på grøt og middag og vil ikke ha pupp i forbindelse med disse måltidene uansett hvor jeg prøver. Så nå pumper jeg meg til kvelden så han får på flaske til grøten og dette drikker han litt av. Så ammer kl 7-9-13 så får han middag og av og til vil ha pupp innimellom men er sjeldent. Er jo så vant til å at han vil puppes hver andre time så er litt trist da. :) men lillegutten begynner å bli stor:)

Og han har lagt på seg :) endelig kommet seg på kurven:)

Men likte å amme hele tiden jeg da.. litt rart liksom. Og ja det er bare en pupp han vil ha så den andre pumpes. Ikke søren om han vil ha den nei. i søvne om morningen så da er det den som må jobbe:)

vet igrunn ikka hva jeg vil med innlegget men:) min familie synes det er litt ekkelt at jeg ammer enda så er ikke så mange jeg kan prate med.

Fortsetter under...

Nå anbefaler jo WHO og alle "synsere" organisasjoner verdt noe som helst at man ammer minst et år og helst til to eller så lenge begge vil. To-tre måltider per døgn utenom sykdom (da blir det fort mer!), det kan du holde på med leeeeenge. Og uannsett hvor du bor er det verdt å amme igjennom den første vinteren, den er kjempetøff sykdomsmessig, ihvertfall hvis han har noe som helst kontakt med andre barn.

ja jeg vil jo amme ham. VIlle hvertfall så han kom seg gjennom første halvår i barnehagen. Nå jobber jeg der han skal begynne, nett derfor at jeg sparer tid ved å ha ham der ved amming. Men selvfølgelig rynker de på nesen. Helt utrolig, ja, men de fleste har faktisk ikke barn selv.

Men det at vio nå ammer 3 ganger fra puppen og 1 måltid med flaske kveld dette er rikelig da? eller rikelig og rikelig men det er nok for gutten min?

Dette er ingen grunn til bekymring! Plutselig en dag vil han ha litt mer, så litt mindre... Og slik kan det fortsette leeeenge! Bare fortsett som dere gjør, så ser du hva som skjer. Det er ingen ting i innlegget ditt som tyder på at det går mot slutten, bare at han blir større ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...