Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Babyen min illskriker hver gang jeg nærmer meg med puppen. 6mnbd. Vil absolutt ikke ha.Hvor lenge skal det være sånn før jeg tyr til flaska? Vært slik siden fredag..
Babykilo Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Dette er nok puppenekten. Jeg har ingen personlig erfaring med det, men hørt at det kan lønne seg å gi pupp i søvne, altså ved lurer og på natta. På den måten "lurer" du babyen til å ta puppen igjen. Skal visstnok funke, sier dem.
snull Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Hei, hei og stakkars deg .....puppenekt er ikke noe gøy, hverken for mor eller barn...,men det går som regel over da, hvis det kan være noen trøst. Her varte puppenekten fra 3-4,5 mnd..(er nå 5 mnd , så vi er akkurat blitt "venner" igjen).det var ei slitsom tid! Men vi ammet i søvnet(nesten hele natta), for på dagen nektet hun plent å spise...ble illsint bare hun så puppen. Jeg ammet også på dagen når snuppa sov, men opplevde også at hvis hun var skikkelig sulten så spiste hun. De sulter seg ikke! Av og til kunne jeg få til å amme mens vi gikk rundt omkring i stuen..,men det var slettes ikke alltid det fungerte. Vi ammet også som regel i mørkt rom, noe vi enda ofte må gjøre(hun er blitt veldig nysgjerrig). Jeg vet ikke hvem som gråt mest av meg eller minien...,jeg følte meg vel litt tilsidesatt....at hun ikke ville ha meg mer...,men som ei klok mamma sa til meg her inne (fjummsi ), de vet bare ikke sitt eget beste! Jeg ble anbefalt og ikke gi flaske, noe jeg hadde gjort noen ganger...,men etter at jeg fikk tipset la jeg bort alle flaskene og mme-pakkene jeg hadde kjøpt inn...jeg hadde belaget meg på at nå var ammingen over for min del. Men nå er da minien blitt 5 mnd og vi fullammer ennå , så hvis du orker og har overskudd, så hold ut og pakk bort flasken , det går over! Men hvis det tærer på deg og du føler at det tar alle dine krefter, så husk at det din lille skatt trenger mest av alt er en uthvilt og frisk mamma......du kan kose deg like mye med skatten din i armkroken mens du gir h*n flaske, enten med pumpet morsmelk eller mme! Masse lykke til....vet at denne tiden er tung, men det kan vel bare bli bedre...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Tuusen takk for oppløftende svar... Jeg håper at det skal gå over. Har akkurat hatt han opp fra en lur nå for å amme. Før ammet vi annenhver time, nå var det 5 timer siden sist.....
snull Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Ja, slik kunne det være her også...var faktisk oppe i 6 timer uten amming på dagtid! Hvis du har mulighet og, viktigst av alt, overskudd så kan du jo pumpe deg litt innimellom...! Bare for å berlolige deg litt med tanke på at han spiser sjeldent/lite...så la ikke minien her på seg noe på 3-4 uker(gikk litt ned en uke og litt opp neste uke) under puppenekt perioden..,var da de 3-4 verste ukene... Igjen, lykke til...snart ammer dere som før igjen;)
Expat Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Heia, ang puppenekt, har du en forestilling om hun har vondt i munnen sin? Tenner som kommer, vondt i halsen ved forkjølelse? (Da hjelper paracet hvis det er ille! Dentinox er mildere, og er bra i langtidsbruk.) Hvis hun nå får annen mat, tar hun det fremdeles? Har du fått mensen (forandrer smaken), eler kan du være gravid?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Nå skulle jeg inn og skrive noen ord, men snull har jammen gjort den jobben for meg! Lykke til med puppenekten, det går over. Se også på www.ammehjelpen.no under amming fra a til å - brystvegring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå