Gå til innhold

Se her - angående tidlig UL


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd å bli avvist når dere har kontaktet sykehuset for tidlig UL fordi dere måtte ha henvisning fra lege? Jeg kunne tenkt meg å tatt en UL før jeg reiser ut på jobb i 14 dager. Jeg er 8 uker på vei, skal reise på jobb om 3 dager. Grunnen til at jeg ønsker det er på grunn av en blødning jeg hadde tidlig i svangerskapet som jeg er bekymret for. Testet positivt 13 dager etter blødningen, men siden man kan teste positivt lenge etter en SA/MA så greier jeg ikke slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kommer jo ann på hvor du bor, men jeg anbefaler private spesialister, har du vært der en gang, kommer du inn med en gang uten henvisning etter det.

Men selvfølgelig må du ha henvisning den første gangen.

Jeg går til en som holder til i oslo, han er veldig flink, og følger deg bra opp.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det fordi jeg alltid har gått via fastlegen min (evt legevakta). Tror dette er prosedyre for at du skal få en UL (utenom den i uke 18) på offentlig sykehus.

På private klinikker trenger du ikke henvisning, men må betale relativt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha henvisning fra lege for å få ul, tilogmed ordinær ul i uke 17-19. Sikkert annerledes privat, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...