Gå til innhold

Synes det paa ultralyd-bildet om man har tatt abort ?

123ecko-ecko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Ivrig - det er litt vanskelig å skjønne hva du må vite?

Hvis du feks har mistet et foster i SA eller hatt en MA med utskrapning?

Dette vil jo være synlig en stund etterpå.

Det er mange som har vært gravide og mistet uten at de har skjønt at de i det hele tatt har vært gravide.

Når du skriver "tatt abort" så oppfatter jeg det slik at du har tatt en frivillig abort og vil ikke at legen skal oppdage dette når du nå er gravid på nytt?

Hvis du er litt tydeligere så er det kanskje noen med medisinsk kompetanse som kan gi deg svar. Du kan prøve å spørre på doktoronline.no og få svar av en lege istedet?

Jeg tok dessverre frivillig abort for ca fem aar siden..dette oensker jeg aa holde hemmelig.

Typen har vaert med til legen,for aa ta ultralyd..da har jeg vaert redd for at legen skal nevne dette med aborten foran typen.Jeg har dessverre hatt flere aborter(ung og dum!!)

Lurer altsaa paa om det vil synes paa UL om jeg har tatt utskraping.

Hei

Jeg har selv tatt abort i ung alder og har ønsket å holde dette hemmelig. Jeg var derfor engstelig da jeg nå ventet barn og skulle inn til gjentatte ultralyder sammen med sambo. Jeg vet ikke om dette kan ses spes. på ultralyd...og om det kan.... legen har taushetsplikt. Jeg opplevde at det var veldig begrenset hva legen fortalte mens sambo var tilstede. Og legen nevnte ikke mine tidligere aborter, selvom hun satt å så på de papirene der det stod imens vi satt der... Jeg var veldig nervøs :) Jeg vet at sambo hadde tatt det greit om jeg hadde fortalt dette, men jeg orker ikke selv å snakke om det. Skammer meg vel egentlig... :( En tid man var ung og dum...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...