Gå til innhold

Hemmorider... Noe som hjelper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff skal vist få alt denne gangen... Noen som har noen tips om hvordan en kan bli kvitt det?? eller som kan lindre noe??

Signerer annonym denne gangen... hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får Cheriprioct stikkpiller og salve på apoteket, det skal hjelpe! I tillegg er det viltig å forebygge hard avføring.....Masse drikke, fiberrik kost,svisker, biola, mosjon......Kan også ta Lactulose f.eks hver kveld for å hindre hard avføring som er årsak til hemmorider.

Lykke til,,,,,,,hilsen en sykepleier.....derfor ikke anonym ; )

Skrevet

Gjør nesten alt rett men blir plaget med hard mage alikevel... Har til vanlig også dette problemet... Men da tar jeg turen til apoteket i morgen... :))

Tusen takk for svaret... :))

Skrevet

Å jeg føler med deg!! Har hatt store problem med hemmorider. Det viktigste er at ikke avf. blir hard. Jeg brukte lactulose 3 ganger om dagen. Fikk et veldig bra tips på legekontoret, smørr på honning etter du har vært på do, det lindret iallefall! Den eneste hemmoridesalven som funket for meg var Proctosedyl, men den å du få på resept. Lykke til, håper det går over snart!!

Skrevet

kjøp alcos anal på apoteket, det funker!

Skrevet

Dette kan jeg mye om. Har hatt flere hemorideoperasjoner. Er for trang i endetarmen slik at de presses ut for et godt ord, men etter at jeg gjorde noen grep for noen år siden er hemorider historie her i gården.

Gjør motsatt av hva legen sier du skal gjøre. Det vil si: Spis lettfordøylig mat. Loff (styr unna grove kornsorter og rug), havre kan du spise, men ikke havregryn med melk (det sveller i magen og du får hard avføring). Lag deg heller litt tynn havregrynsgrøt. Spis ris og grønnsaker. Vær litt forsiktig med bananer og druer da dette kan gi for løs eller hard mage. Drikk et glass biola om dagen. Spis eller drikk ellers ikke voldsomme mengder med melkemat. Fisk i stedet for tungt fordøylig kjøtt er bra.

Har du hard mage, forsøk et par kiwi om dagen til du har løsere avføring. Reguler deretter ved behov hvor mange du spiser.

Etter avføring: Tørk deg kun et par ganger med papir og ikke hardt/gni. Hopp deretter rett i dusjen og vask deg med Dr Greves intimsåpe. Tørk forsiktig.

Sitt ikke og trykk når du er på toalettet. Beregn deg god tid og sitt i fred. Ta gjerne med deg noe å lese på. Høres helt teit ut, men det hjelper.

Har hemoridene kommet ut, så forsøk å dytt de inn igjen. Det er mindre smertefullt at de er inne enn ute.

Mener å ha hørt at cheriproct og xyloproct ikke skal brukes av gravide. Rådfør deg med legen din før du tar medisin.

Høres det mye ut? Det er det verdt. Tro meg. Dette hjelper.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...