Gå til innhold

2 åringen vil sove med oss. Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som blir 2 år i desember. akkurat nå holder vi på å restaurere et hus, og bor midlertidig hos mamma. Tror guttungen blir litt forvirret og han ser oss heller ikke så ofte (ihvertfall ikke faren som jobber alt han kan i huset). I tillegg er han småsyk. De siste 3 nettene våkner han hele tiden og er hysterisk. Han faller ikke til ro, vil bare opp. Fordi vi alle skal tidlig opp dagen etter og han er litt syk, har jeg tatt han opp og lar han sove med meg i senga. Da roer han seg og sovner med en gang. Min mor sier dette er helt feil. Jeg vet egentlig det, men jeg tenker på at alt er litt annerledes om dagen, savner oss vel endel og er småsyk. Han plier jo ellers ikke å våkne så mye. Lar jeg meg drille?

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det helt feil da? Om det er noe dere ikke ønsker antar jeg at det beste er å være konsekvente. Kan jo hende kan trenger litt ekstra nærhet og tar igjen det tapte om natta?

Her samsover vi, så jeg er ikke den rette til å argumetere mot at barna skal komme over i foreldresenga :)

Skrevet

Her har tulla på 1,5 år begynt å våkne på natta og vil ikke sove igjen.

Har lurt på om det er litt fordi hun har begynt å skjønne at jeg blir borte av og til (jobber i nordsjøen), for det kan virke som om hun trenger litt ekstra nærhet, og trygghet.

pappaen har begynt å ta henne opp i sengen til seg, og der vil hun sove.

Hun sover veldig urolig, så det gir noe redusert søvn til pappaen.

Synes synd på ham som er alene med henne nå mens jeg er på jobb.

Men hvis det er trygghet og nærhet hun trenger så ser jeg ikke noe galt i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...