mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 8. oktober 2006 #1 Del Skrevet 8. oktober 2006 hei! er bare innom her og myser litt på forhånd. kan hende at vi og ender opp her jeg var gravid i 9. mnd og fødte en gutt i august, men han var død... nå er vi desperate etter og bli gravid på ny, men overlegen på sykehuset sendte oss rett til gynekolog til utredning og hormonstimulering, dette skulle jeg prøve 6 mndr ca og om jeg ikke var gravid da så skulle de sende meg til haugesund til ivf behandling. det skal sies at det tok veldig lang tid før jeg ble gravid med han vi mistet. ble positivt overasket over så rask behandling! er dette vanlig? eller er det kanskje litt spesielle hensyn som er blitt tatt siden vi ventet så lenge på sistemann, som vi mistet... har et særkullsbarn på 9 år og nå har jeg jo vært gravid i ni mndr med min nåværende mann, så jeg har et stort håp om at det går ann, men holder ikke ut den ventinga en gang til. nå har vi begynnt med el tester osv (det har vi aldrig prøvd før, sluttet bare med prev sist)så håper det går fortere ønsker alle lykke til! må inrømme at jeg syns de er innmari tøffe de som står på gjennom hormonbehandlinger, insetting uttakin og alle de påkjenningene det er! grugleder meg nok litt jeg viss jeg må gjennom det.. men d er jo verd det!! klem mia Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6603320-en-ny/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 8. oktober 2006 #2 Del Skrevet 8. oktober 2006 Uff, ble ordløs jeg nå, vet ikke om jeg skal si kondolerer eller hva... Syns du er kjempetøff jeg, som klarer å gå videre og det høres ut som du har bein i nesa og vil videre.. for dette må ha vært en kjempe påkjenning.. vil bare ønske deg lykke til og jeg håper du blir gravid igjen så fort som mulig... og at du får drømmen oppfylt og at alt går bra!! Stor trøsteklem fra meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6603320-en-ny/#findComment-6603762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 8. oktober 2006 #3 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei hei:) Uff ja er enig med tullemor, det var tøff lesing.. Vet nå ikkje om dette e tøffere enn å miste i 9 mnd... Må ha vært utrolig tøft, selv opplevd det i nærme familie så vet det er hardt. Skjønner godt at det kan være godt å ha noe å se frem til. Jeg har en datter fra før, og vi ble og gravide etter veeeeldig lang tid, men mistet, så etter 5 mnd var vi i gang:) Det er en spennende prosses og ønsker dere lykke til:) Det kommer til å gå super fint med behandling, lykke til:) Ang ditt andre innlegg så er det slettes ikke unormalt at 2 mann på til med ivf, heile 3 i min familie fikk første og måtte ha ivf til nr 2. Inkl meg selv, men hos meg er det som sagt med en ny, de andre 3 har samme partner. De ble alle gravide på 1 forsøk, så blir spennende å se om jeg følger trenden:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6603320-en-ny/#findComment-6604001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 8. oktober 2006 tullemor og trinemor takk for fine orrd:) ja, det har vært en kjempepåkjenning...det gikk over 4 år fra vi sluttet på prev til jeg ble gravid (vi gjorde ikke så mye mer enn å se hva som skjedde men alikevel) så da jeg plutselig var gravid trodde vi jo nesten ikke det var sant. gikk jo da ggravid i 9 mndr og så døde han sannsynligvis rett etter vannet gikk, vi trodde jo bare vi skulle inn og føde, men da vi kom inn etter 1,5 timers kjøring så var jeg skikkelig sjuk og babyen sitt hjerte hadde sluttet og slå og det var ingenting de kunne gjøre. fikk ikke keisersnitt da de mente det var for stor risiko for meg i min tilstand så det ble 17 timers grusom fødsel, der absolutt ingenting av smertestillende el epidural hadde efekt,. da han endelig kom ut ogg de hadde klippet meg så langt det går ann var jeg jo helt ødelagt. men det var en flott gutt på 4400g 52 cm(og d var 3 uker før. termin!) så han er nå vår gullgutt, selv om vi ikke fikk beholde ham. nå er det som dere sier og se fremover. ingenting kan erstatte det barnet vi mistet, men neste barn kan hjelpe til med og fylle det enorme tomrommet vi sitter igjen med. tror de på sykehuset er ganske sikre på at vi blir gravide på egenhond, med pergo og sånt. siden jeg netopp har vært gravid med denne mannen, så jeg håper. men hvis ikke så er det ivf neste! det hjelper hvaffal og ha kortsiktige mål hele tiden:) først er det og vente på el hver mnd, så er d og vente på gyn time evnt bynne på pergo, så ivf om ingenting annet har nyttet det gir oss lissom no og være opptatt av tusen takk for gode svar og fine ord og klem ) klem mia Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6603320-en-ny/#findComment-6605145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå