stoltmamma Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Min 2-åring er lite samarbeidsvillig når tennene skal pusses.....han ellers har slittet alltid får å få alle ut....han var over 1 år da første tann kom ut og han hadde ordentlig vondt.Defor var han veldig øm i gommene slik at jeg måtte nesten ikke "touche" dem en gang...dermed ble det utviklet en dårlig runtine rudnt dette.Han åpner munnen men ville ikke at tannbørste skal fram og tilbake eller på sida..han vil helst bare "tygge den" og spise opp tannkrem. Noen tips? Kan godt snakke til ham men hjelper lite iom at han selv snakker ikke så mye.Det "at bamsen også pusser " er ikke noe nyte av iom at han er ikke så glad i bamser.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Har du prøvd å fortelle ham om Karius og Baktus? SÅ går det an å si at mamma og pappa (eller den som pusser tennene) må lete etter Karius og Baktus i tennene hans, og når du finner dem, må du pusse dem vekk. Det er veldig stas for min 2,5 åring. Ikke lett det der! Men lykke til!
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Vi gir flux som belønning. Hvis hun ikke har rene tenner får hun ikke flux. Det funker kjempe bra. Hun gaper ikke hele tannpussen, men minner vi henne på fluxen gaper hun igjen. Vi har gått fra kveldsstell uten tannpuss og flux, kun et par ganger slik at hun vet at vi mener alvor. Da insisterer hun kjapt på å pusse.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 når min ikke har villet og praten og karius og baktus ikke virker, da holder jeg henne bare fast. den ene armen holder jeg begge hender fst og hodet, så pusser jeg med den andre. da gaper hun også fordi det mest sannsynlig er hyl og skrik i protest. høres sikkert brutalt ut, men funket her i huset når ting var helt på nekt. nå går det stort sett greit, for hun liker ikke å bli holdt fast
Magda73 Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Poden min er heller ikke videre glad i tannpussen. Men han er veldig glad i å synge. Dermed blir det en liten sang&tannpuss-stund hver morgen og kveld. Når han synger, må han jo åpne munnen!! Det benytter vi oss av. Så mens poden synger Postmann Pat (han er på tannkremtuben) eller Karius og Baktus går tannbørsten frem og tilbake. To vers Postmann Pat og vips er Karius og Baktus borte... :-)
Zeus' Mummy Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Hos oss har vi gjort det til en lek. Jeg sier,AApne munnen som en tiger, hoyt opp. Saa aapner han munnen slik at jeg pusser gjekslene, og lar han faa spytte ut med jevne mellomrom. Naar fortenne skal pusses, sier jeg cheese, og da hermer han, ogsaa faar vi pusset der ogsaa. Han faar alltid pusse foerst alene mens jeg pusser mine tenner, og da ser han hva jeg gjoer. Synes det er saa morsomt med min elektriske tann boerste. Da ler han godt.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Min 2 åring får holde på å trykke min elektriske tannbørste av og på mens jeg pusser tennene hans med hans tannbørste. Da bare gaper han og glemmer visst at han hater å pusse tenner )
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Sier at vi må pusse smile-tenna, sånn at han kan smile fint :-) og så har pappaen trekt en visdomstann det var hull i og som han fikk med hjem i en pose. Viste ham den og skal si det var kuleøyer. Nesten litt for tidlig, han syns den var litt skummel...
mammaen til Thomas Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Her fungerer det fint med karius og baktus...han har vært fasinert av de lenge, lest bok osv...så jeg sier at vi må pusse bort karius og baktus så de ikke lager huller i tennene...det fungerer hver gang....også er det kjempestas og få fluor etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå